Avatar billede nexer Nybegynder
16. januar 2002 - 02:58 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Real Magic Hollywood +

Halløjsa

En af mine venner har lige købt et Real Magic Hollywood + kort, Soundblaster Live 5.1 og Creative Inspire 5.1 højtalere.

Problemet er at han ikke kan få Dolby Digital lyd ud over højtalerne. Han har et Pioneer DVD drev.

Er der nogen der kan fortælle hvordan DVD drev, MPEG kort og lydkort skal forbindes så man kan få Dolby Digital 5.1 (AC3)?
Avatar billede renesdk Nybegynder
16. januar 2002 - 08:03 #1
Så vidt jeg ved skal man bruge den orange Digital ud på RM Hollywood + og på en eller anden måde enten tilslutte det direkte til højttaler sættet eller hvis det er mulig tilslutte den orange difgital ud til digital ind på SB kortet, hvordan ved jeg ikke helt...
Avatar billede husmand Nybegynder
16. januar 2002 - 12:45 #2
jeg mener også det står beskrevet hvordan, i brugsanvisningen til Hollywood kortet
Avatar billede nexer Nybegynder
16. januar 2002 - 23:45 #3
Der kommer kun støj ud når man forbinder SP/DIF stikket på dekoder kortet til Line-in på lydkortet?
Avatar billede outsider Nybegynder
18. januar 2002 - 11:41 #4
Du skal tilslutte det til Ac3 stikket på dit lydkort! Hvis der følger en ekstern decoder boks med, skal du tilslutte den fra dit AC3.
Avatar billede praetorian Nybegynder
18. januar 2002 - 11:44 #5
Hvsi jeg fik en AC3 decoder, kunne jeg bare sætte mit lydkort til og så routede den AC3 fra mit MPEG dekoder board (Creative DXR3).
Avatar billede nexer Nybegynder
18. januar 2002 - 12:06 #6
Der er ikke et Ac3 stik på lydkortet. Kun en Line-in.
Avatar billede praetorian Nybegynder
18. januar 2002 - 12:15 #7
Jeg kan sætte min DVD afspiller på computeren til at route AC3 signalet til Digital out porten på mit lydkort. Digital out forbinder jeg så til en AC3 kombatibel forstærker og Tada.
Avatar billede nexer Nybegynder
18. januar 2002 - 12:20 #8
Ja...han har ikke en forstærker. Men har et SB Live 5.1 lydkort ikke en dekoder til Dolby Digital signal?
Avatar billede praetorian Nybegynder
18. januar 2002 - 12:22 #9
Nexer<< jo det har den der af 5.1 :-), men du skal stadig have et \"højtalersæt\" der kan spille i 5.1.
Avatar billede nexer Nybegynder
19. januar 2002 - 16:22 #10
Men højtaler sættet hedder Inspire 5.1 5300. Når jeg ser sådan et ville jeg tro at det kan spille i 5.1... Og hvis lydkortet har en dekoder, så skal man vel ikke ud og ha\' en ekstern?
Avatar billede outsider Nybegynder
19. januar 2002 - 18:56 #11
Nop! Hvad med at kigge i manualen, der må jo være et Dolby udgang på det lydkort.
Avatar billede nexer Nybegynder
19. januar 2002 - 21:48 #12
Som sagt...der er ikke en Dolby udgang på et 5.1 soundblaster. der er en til front, bag, center og sub, mikrofon og en line-in.
Avatar billede outsider Nybegynder
20. januar 2002 - 09:10 #13
Er det mini jack stik? Eller phono?
Hvis det er Phono stik, skal du bare tilslutte hver enkel højtaler til hvert Phono stik.
Har du også være inde og kigge i din dvd players settings?? Den skal stå på AC3 output.
Avatar billede nexer Nybegynder
20. januar 2002 - 17:50 #14
Alt står som det skal i softwaren... det er minijack stik.

Jeg lukker spørgsmålet...
Avatar billede outsider Nybegynder
20. januar 2002 - 18:21 #15
Er der phono stik på højtallerne?
Avatar billede nexer Nybegynder
20. januar 2002 - 18:22 #16
Ja...
Avatar billede outsider Nybegynder
20. januar 2002 - 19:16 #17
Det lyder snart mærkeligt at de laver et sæt højtallere der ikke passer i deres egne lydkort! Du kunne selfølgelig omforme stikkene, men det kan snart ikke passe! Hvad med at kigge i den skide manual! Til mit dtt2500 står der både hvordan man forbinder til lykort, og mpeg kort.
Men det har ekstern decoder box.
Avatar billede nexer Nybegynder
20. januar 2002 - 20:45 #18
Som sagt har læst alt igennem... Der står bare at Sp-dif out på dekoderkortet skal tilsluttes en Dolby dekoder...det må jo så være lydkortet når den har indbygget dekoder... Den eneste port man kan til slutte i er Line-in, og der kommer bare støj ud af højtalerne..