Avatar billede galaxy Nybegynder
28. april 2000 - 03:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fejl i NTOSKRNL.EXE

Efter at have installeret Win2000 Pro og kørt med det i 14 dage, har jeg nu et stort problem. Ved opstart er der en fejl i ntoskrnl.exe og jeg kommer aldrig ind i windows. Jeg tror det kom efter installation af EasyCD eller DirectCD, men er ikke sikker, da jeg har installeret mange programmer på en gang. Jeg har ikke tid til at skrive fejlmeddelelsen ned nu, da den er ret lang, men jeg vender tilbage med mere udførlige oplysninger senere.
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
28. april 2000 - 06:37 #1
Tryk F8 lige når W2k er ved at starte op. Du vil så få en menu, hvor du skal væge at starte op i "Last Known Good Configuration". Så skulle W2k helst starte op uden problemer.
Avatar billede steffen Nybegynder
28. april 2000 - 08:01 #2
Det er faktisk et kendt problem, som du sikkert vil støde på igen. Sørg altid for, at du er sikker på, at de programmer du installerer, understøtter windows 2000 - I dit tilfælde er det meget sandsynligt at det er er Easy CD Creator der spøger.

Hvis du har installeret dit system på en FAT partition, kan du boote i fx windows 98 eller på en bootdiskette, og manuelt fjerne den fil den brokker sig over - formentligt en .VXD fil.

Man skulle tro svaret fra nielsbeck ville virke - men det gør det desværre ikke i dette tilfælde.

Og har du installeret på NTFS har du faktisk et problem, idet du ikke kan nå en sådan partition fra en bootdiskette. Så her er det nemmeste faktisk at installere windows2000 endnu engang - og reparere den gamle windows 2000 (slette filerne) fra den nye.

Der er et websted der har et NTFStool (således at du lidt nemmere kan komme til at slette filen der driller) - www.sysutils.com - men jeg er ikke sikker på det virker med windows 20000.

En sidste mulighed (hvis du er på NTFS) som de fleste faktisk benytter, er at slette partitionen og installere windows 2000 forfra.
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
28. april 2000 - 08:52 #3
Prøv nu lige de andre muligheder der er, før du sletter din W2k. Det kunne vel være, at mit svar kunne løse problemet. Det skader i hvert fald ikke at prøve...
Avatar billede steffen Nybegynder
28. april 2000 - 09:14 #4
Helt enig - det er nr. 1 at prøve nielsbecks løsning - kan godt se at jeg måske har affejet det lidt hårdt.

Men det skyldes kun at jeg har været balladen igennem 2 gange selv - den ene gang med Adaptec Easy CD Creator :-)
Avatar billede netbios Nybegynder
28. april 2000 - 13:41 #5
brug diskjuggler
Avatar billede steffen Nybegynder
28. april 2000 - 14:32 #6
Både Nero / CDR-Win / Adaptec / Discjuggler / flere er kommet i gode windows 2000 versioner - men uhh, hvor det går galt (som regel pga at aspi-layer'et bliver fucked) hvis man prøver med de gamle ..
Avatar billede galaxy Nybegynder
02. maj 2000 - 17:57 #7
Jeg startede selvfølgelig med nielsbeck's mulighed, men det kunne du jo ikke vide. Steffen's mulighed prøver jeg lige af, hvis jeg får problemet igen, men jeg opgav og slettede Win2K, så det bliver senere. Du får dog dine points,da det lyder som en oplagt løsning. 8-)