Avatar billede kamu Nybegynder
15. januar 2002 - 22:48 Der er 6 kommentarer

Gendannelse af registreringsdatabasen

Heysan. Min win2K maskine vågnede op til morgen med en ødelagt profil. Administrator-profilen virkede udemærket og således søgte jeg lidt på hjælp til profiler hvor den foreslog gendannelse af reg.basen. Og det gjorde man så vi funktionen \"Sidst kendte fungerende konfiguration\". Det skulle jeg aldrig ha gjort. Nu er maskinen helt kold og kan hverken starte op fejlsikret el. i fejlsøgningstilstand uden at fryse efter indtastning af brugernavn/login. Måske skulle jeg ved første indskydelse have slettet den profil som ikke virkede istedet?? Hvad f..... gør jeg nu...og kan den reddes?
Avatar billede onki Nybegynder
15. januar 2002 - 23:06 #1
Boot på din win2000 cd-rom
Ved valgmulighederne tast \"r\" for rep.
tast \"m\" for manuel
Vælg \"boot-sektor\"
Avatar billede kamu Nybegynder
16. januar 2002 - 00:15 #2
Lige et tillægsspg:
kommer den op at køre igen som normalt herefter eller hur?
Avatar billede onki Nybegynder
16. januar 2002 - 07:56 #3
Det plejer det.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
16. januar 2002 - 11:20 #4
Problemet har da intet med boot-sector at gøre... så det vil ikke gøre nogen forskel.

Du skal ganske rigtigt køre en repair. Men lad den lave en automatisk.

NanoQ
Avatar billede kamu Nybegynder
16. januar 2002 - 16:32 #5
Har nu prøvet et boote via cd og fulgt anvisningerne med følgende resultat:

Maskinen fryser stadig ved adm-logon. Ingen ikoner kommer frem....altså ingen løsning.

Hvad gør jeg så???...og der er ikke point til svaret FORMAT C:/...det svar kan jeg næsten ikke bære;-)
Avatar billede kamu Nybegynder
20. januar 2002 - 16:34 #6
Takker for svarene som desværre ikke førte til noget. Jeg endte med at lægge den ned og install. OS igen. Desværre! Gemmer pointene til en anden god gang.....god weekend!