Avatar billede arthurd Nybegynder
15. januar 2002 - 21:29 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

JEG KAN IKKE FORMATER!!!! HJÆLP, HURTIGT!!!!

Ja jeg regner selv dette her for et stort problem da jeg ikke kan formatere, jeg har 2 systemer på nu jeg har XP professional og 200 Professional. Jeg har nemlig XP men jeg gik helt i chok at jeg installere 2000 for jeg troede at mit problem muligvis ville gå væk. Ok selve problemmet er at jeg kan ikke formatere min hardisk i DOS. Jeg gøre følgende: Jeg booter op på Windows98 cden hvor jeg så gå ind i win98 dir og skriver format c:, men den kan ikke genkende HD og den skriver at det ikke er en gyldig enhed. Men før den sagde at det ikke var en gyldig enhed gik den ind og formaterede mit drev D som er en partision af C. Jeg har så slettet D drevet for jeg troede at den ville begynde at formatere C, men det gjorde den ikke. jeg er helt tom og jeg trænger virkeligt til en formatereing, det føles som om at min computer kører på 10% af dens ydelse. Jeg håber virkeligt at i kan svare på det
Avatar billede freekyzone Nybegynder
15. januar 2002 - 21:30 #1
hvis du har slettet d, har du mulighvis også ødelagt c....
Avatar billede arthurd Nybegynder
15. januar 2002 - 21:31 #2
Altså kort fortalt så kan den ikke formatere via DOS
Avatar billede freekyzone Nybegynder
15. januar 2002 - 21:31 #3
hvis du har slettet partisioneringen af d, er c mulighvis også væk... kan du starte op og komme ind på dit c-drev???
hvis ikke, skal du køre fdisk, og glemme alt hvad du havde på c-drevet....
Avatar billede arthurd Nybegynder
15. januar 2002 - 21:32 #4
Jamen den kunne hellere ikke med D som partision
Avatar billede arthurd Nybegynder
15. januar 2002 - 21:33 #5
Nej D var en partision af C, og det er C mit styresystem ligger på
Avatar billede arthurd Nybegynder
15. januar 2002 - 21:34 #6
Ja jeg kan sagtens komme ind på C, men ikke fra DOS
Avatar billede freekyzone Nybegynder
15. januar 2002 - 21:34 #7
kan du boote fra c??? kan du komme ind og se hvad der er på drevet??????
Avatar billede hojben Novice
15. januar 2002 - 21:35 #8
hent denne exe fil:

www.vejs.dk\\eksperten\\157770\\delpart.exe og smid den på din bootdisk,

boot op og kør filen og slet alle dine partitioner..
Avatar billede arthurd Nybegynder
15. januar 2002 - 21:37 #9
Jeg har slettet D som var min eneste partision, men det sletede jeg med partision magic, det eneste jeg vil er at formatere min HD
Avatar billede arthurd Nybegynder
15. januar 2002 - 21:37 #10
Det skal lige siges at jeg køre 2000 nu som jeg installere oven på XP
Avatar billede freekyzone Nybegynder
15. januar 2002 - 21:39 #11
kan du starte op i win xp eller win2k???
Avatar billede arthurd Nybegynder
15. januar 2002 - 21:40 #12
altså hvordan mener du med at starte op i XP eller 2000, jeg kan sagtens komme ind i windows 2000 men ikke XP, men jeg kan slet ikke komme ind på mit C drev fra DOS, og mit CD-Rom drev har E som drevbogstav, men jeg kan kun komme ind på cd-rom drevet ved at skrive D
Avatar billede freekyzone Nybegynder
15. januar 2002 - 21:43 #13
kan du se hdd\'ens indhold NU fra windows???
Avatar billede arthurd Nybegynder
15. januar 2002 - 21:43 #14
ja
Avatar billede arthurd Nybegynder
15. januar 2002 - 21:52 #15
Er der overhovedet ikke andre måder jeg kan formatere min HD med
Avatar billede zirocool Nybegynder
15. januar 2002 - 22:45 #16
for at formatere c: skal du starte i dos og køre fdisk (slet alt) Primer-, sekunder-, og udvidet dospartition der efter opret primer dospartition og formater.