Avatar billede zimme Nybegynder
27. april 2000 - 20:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Internet - parabol..

Hej!

Jeg har tænkt over, om det mon er muligt at gøre følgende:

NT 4 Server + parabol + 128 Kb ISDN..
Disse er tingene.
Er det muligt at sætte NT til at fungere som gateway for andre på lokalnettet, så de går på Internettet via NT-serveren?? Det mener jeg skulle være muligt.

Alt downstream skulle jo så selvfølgelig foregå via parabolen, og upstream via ISDN..

Er dette drømme, eller kan det lade sig gøre?? I givet fald - hvordan?
Hvad skal jeg bruge?
Avatar billede Swift Praktikant
27. april 2000 - 20:27 #1
Hvis softwaren der hører med til din SAT-forbindelse laver en "autoriseret" forbindelse så kan programmer som fx WinGate bruges som kombineret gateway, proxy og firewall.
Avatar billede zimme Nybegynder
27. april 2000 - 21:05 #2
Nu er jeg blot interesseret i en "rigtig" gateway.. Wingate er vel egentlig bare en proxyserver...?

Mvh
Simon
Avatar billede schubert Nybegynder
28. april 2000 - 00:12 #3
Du kan bare lave en routning gennem 2 netkort i NT serveren, det er rimelig nemt.
Avatar billede mega Nybegynder
28. april 2000 - 08:04 #4
Der er bare lige et problem! Mig og nogen andre hoveder har købt en parabol som kører ganske fint med WinProxy, så alle på netværket kan bruge parabolen til at downloade (For suland det går stærkt), men med hensyn til NT tror jeg ikke du får det til at virke. Vi har prøvet og prøvet lige siden vi kortet både med NT 4.0 og win2000, men det ser ud til at win98 er det eneste der kan bruges. Problemet ligger i at der til parabolen følger et stykke software som man bruger til at logge ind på en server i f.eks. luxenborg og for at kunne bruge login programmet skal der være nogen specielle porte åbne, og det er stort set umuligt at finde ud af hvilke. I win98 er disse porte åbne og derfor ingen problemer. Men det kunne ellers være dejligt med en stabil server... ;O)

Mvh.
Michael Jensen / m|E|g|A
RuLeRs.2y.Net
Avatar billede schubert Nybegynder
28. april 2000 - 09:20 #5
hmmm, ja det er nok lidt svært at give et svar - jeg tror det er nogen man skal se for at få det til at virke.

MEN, idéen med parabol tiltaler mig i den grad. Hvor og hvordan finder jeg den løsning.
Jeg er nemlig i den heldige / uheldige situation at jeg står og er flyttet i hus på landet og der kan jeg hverken få ADSL eller flatrate hos nogen af vores internetudbydere i DK.

Der er kun en fastlinie til ca. 25000 om året.

Avatar billede zimme Nybegynder
28. april 2000 - 11:44 #6
Ok - så blev jeg det dummere! :)

mega>> Det må da være muligt at få producenten af softwaren til at oplyse hvilke porte der bliver brugt - ellers må man da regne dem for useriøse..?

Under alle omstændigheder vil jeg IKKE have en server baseret på Loose98 (Win98)...

schubert>> Jeg mener både Kiss Nordic og get2net (evt. UNI2) tilbyder sattelitbaseret løsninger. Jeg er dog ikke helt klar over, hvordan det virker præcist, men efter megas svar ser det jo ud til, man skal logge på en server.. Under alle omstændigheder skal din upstream jo foregå via en ISDN TA eller et modem..

--
Simon
Avatar billede yezper Nybegynder
30. maj 2000 - 00:47 #7
Du kan evt. prøve WinRoute Pro fra http://www.winroute.com
Den laver NAT, som en HW router også ville have gjort, og indeholder en firewall, mailserver, proxyserver og meget andet.

Prøv det, prøv det! (hvis du ikke allerede HAR fået det til at virke...)