Avatar billede futskii Nybegynder
15. januar 2002 - 14:31 Der er 10 kommentarer

Voodoo 2 og XP=#\"%\"#%#¤%\"#%

Jeg har et meget stort problem. Jeg har et voodoo 2 kort i og kører med WinXP. XP kan sagtens finde driveren og ejg har også prøvet at opdatere den og det er der heller ikke noget galt i, problemet er når jeg skal spille. Der er mange spil der ikke kan finde mit voodoo2 kort, så spillene vælger i stedet for \"Primary display driver\" hvilket er et skod 8 mb ati 3d rage pro 2x. Hvordan får jeg spillene til at bruge/finde mit voodoo2 kort, er der nogle nye drivere eller noget pleazzzzzzz vær rar at hjælpe mig.
Avatar billede cronck Nybegynder
15. januar 2002 - 14:36 #1
Voodoo-kort Kan ikke køre med OpenGL....
Men til gengæld kan de køre 3DFX Glide, Hvilket er godt i de fleste gamle spil....
For det andet skal du også være sikker på at den driver du har til kortet er lavet til windows XP.... (Of Course)
Avatar billede cronck Nybegynder
15. januar 2002 - 14:37 #2
Oops... glemte lige at give et svar...
Avatar billede infernal_dk82 Nybegynder
15. januar 2002 - 14:46 #3
hvad hedder dit voodoo kort??
Avatar billede chries Nybegynder
15. januar 2002 - 14:54 #4
Voodoo2 kan køre glide/opengl/directx under win 9x. Under Nt kan det kun køre opengl/glide (den har ligesom ikke directx). Men desværre blev der aldrig lavet nogle ordenlige driver til win2k/xp. Der findes to sæt driver til win2k/xp, den ene kan køre directx og den anden opengl/glide. Så du må vælge hvad du vil have acceleret :-)

Avatar billede chries Nybegynder
15. januar 2002 - 14:55 #5
den her er til opengl/glide
http://www.voodoofiles.com/1622

taget fra readme.txt
Voodoo2 Driver kit Version: 1.02.00
Glide Driver Version: 2.56.00.0459
Glide3 Driver Version: 3.03.00.0670
Voodoo2 Control Panel Applet: 4.12.01.0082
OpenGL(r) Driver Version: 1.0.0.0508 ICD
Avatar billede chries Nybegynder
15. januar 2002 - 15:10 #6
hmm, kan ikke lige finde en dx driver til win2k. Jeg er rimelig sikker på der var en dårlig dx7 eller 8 beta driver dengang (har selv haft et voodoo2 )
Avatar billede futskii Nybegynder
15. januar 2002 - 21:48 #7
mit voodoo2 kort er et creative, men der heller ingen drivere der virker derinde, der har de slet ikke lavet nogen driver til XP
Avatar billede renesdk Nybegynder
16. januar 2002 - 12:57 #8
Her er et direkte link til at hente en 3rd party Voodoo2 driver til Windows XP (Glide og OpenGL) fra:

http://jimpanse.exhome.de/download/voodoo2_win2k-xp.zip

Hvis du vil køre andet end 60Hz, skal du gå ind i registrerings databasen og ændre nogle af strengene under 3Dfx --> Voodoo2 ...

Jeg har selv brugt disse drivere til mit Voodoo2 kort i Windows XP, så jeg ved de virker. De virker også til Voodoo2 SLI (2 kort sat sammen)...

Avatar billede futskii Nybegynder
17. januar 2002 - 00:25 #9
Jeg bruger allerede dne driver men der er stadig mange spil jeg ikke kan bruge mit voodoo2 kort til under XP, er det mon fordi at der ikke er lavet nogen driver til kortet som også understøtter directx?
Avatar billede renesdk Nybegynder
22. januar 2002 - 14:33 #10
Kort og godt, ja, der er mange spil der ikke vil køre med Voodoo 2 kortet. Enten fordi de kun kører DirectX eller fordi de er for grafiktunge til Voodoo2 kortet.