Avatar billede sheva Nybegynder
15. januar 2002 - 13:44 Der er 31 kommentarer og
2 løsninger

Western Digital 100 GB (HASTER)

Jeg har lige købt en western Digital 100 GB harddisk, men jeg har et problem, Windows kan ikke finde den. Biosen kan dog godt finde den.
Som sagt vil jeg gerne have svar hurtigts muligt.
Avatar billede angelfire Nybegynder
15. januar 2002 - 13:51 #1
Har du partitioneret den???
Avatar billede sheva Nybegynder
15. januar 2002 - 13:54 #2
Hvad mener du?
Avatar billede angelfire Nybegynder
15. januar 2002 - 13:55 #3
Partiotioneret + formateret det er noget man skal før at den kan ses af windows, Fdisk eller partition magic, jeg foretrækker partition magic
Avatar billede sheva Nybegynder
15. januar 2002 - 13:58 #4
Kan Man ikke gøre det i Windows, altså uden at hente programmer til det?
Avatar billede angelfire Nybegynder
15. januar 2002 - 13:59 #5
nej det kan man ikke
Avatar billede angelfire Nybegynder
15. januar 2002 - 14:01 #6
fra windows er det bedste at bruge Partition magic
Avatar billede sheva Nybegynder
15. januar 2002 - 14:01 #7
ok henter lige det der partition magic, derefter vender jeg liger tilbage.
Avatar billede angelfire Nybegynder
15. januar 2002 - 14:01 #8
ok
Avatar billede jones_net Nybegynder
15. januar 2002 - 14:09 #9
øhhh, du kan ikke bare hente PM, da det ikke er freeware...

Men du kunne evt. lave en fdisk på din nye HD inde fra WIN...

/J
Avatar billede angelfire Nybegynder
15. januar 2002 - 14:11 #10
PM kan crackes, eller vis han bor på skolehjem / /colegie spørge om der er en der har det liggende (Selvom det måske ikke er helt legalt)
Avatar billede jones_net Nybegynder
15. januar 2002 - 14:12 #11
det er rigtigt, det var måske bare lettere at lave en fdsik, i stedet for at skulle downloade og finde cracks...

/J
Avatar billede angelfire Nybegynder
15. januar 2002 - 14:14 #12
tjaa...
Avatar billede sheva Nybegynder
15. januar 2002 - 14:14 #13
jeg har et serial nr til det.
Avatar billede angelfire Nybegynder
15. januar 2002 - 14:15 #14
hehe... så mangler du bare PM
Avatar billede angelfire Nybegynder
15. januar 2002 - 14:21 #15
Sheva<<<--- Du skulle vel aldrig bo på skolehjemmet i sønderborg
Avatar billede sheva Nybegynder
15. januar 2002 - 14:22 #16
ej bor hjemme og i brande hvorfor det da?
Avatar billede jones_net Nybegynder
15. januar 2002 - 14:23 #17
Pas nu på med at dele progs. via E, I får bare probs... Det er ikke tilladt ifølge reglerne, og der er hurtigt nogen som finder på at anmelde jer!!

For jeres egen skyld...

/J
Avatar billede angelfire Nybegynder
15. januar 2002 - 14:23 #18
hmm... kender bare en med samme nickname, der
Avatar billede sheva Nybegynder
15. januar 2002 - 14:26 #19
Nu når jeg er i gang kan jeg jo lige spørge om en ting mere, da jeg opdateret min bios, kunne jeg ikke køre med min brænder længere, jeg kan ikke rigtige forstå det da jeg ikke har flyttet på nogle jumper?
Avatar billede angelfire Nybegynder
15. januar 2002 - 14:27 #20
hmm... er du 110% sikker på det er den rigtige Bios update du har brugt
Avatar billede sheva Nybegynder
15. januar 2002 - 14:30 #21
ja jeg har hentet den inde fra gigabytes hjemmeside da det er et gigabyte bundkort jeg har.
Avatar billede sheva Nybegynder
15. januar 2002 - 14:31 #22
og jeg har også den der passer til mit bunkort.
Avatar billede angelfire Nybegynder
15. januar 2002 - 14:31 #23
hmm...
Avatar billede sheva Nybegynder
15. januar 2002 - 14:51 #24
ok nu har jeg hentet og installeret programet hvad gør jeg så?
Avatar billede jones_net Nybegynder
15. januar 2002 - 15:26 #25
Så skal du have oprettet en ny primary partition på din WD HD, og så konvertere den til FAT 32 eller NTFS (win2k kun!!)

/J
Avatar billede sheva Nybegynder
15. januar 2002 - 15:30 #26
men jeg har prøvet den gider ikke jeg ved ikke helt om jeg gør det rigtigt, gider du ikke lige sige det step by step
Avatar billede sheva Nybegynder
15. januar 2002 - 16:53 #27
Er der ikke en der kan give mig en \"\"step by step\" på hvordan jeg opretter primary partition!!!
Avatar billede zenze Nybegynder
15. januar 2002 - 17:49 #28
Stik den bare en boot diskette fra The Village Idiots BOOTDISKS: http://www.drd.dyndns.org/index2.html
- eller fra:
http://www.bootdisk.com/
Boot på den , lav fdisk , og formatér!
Avatar billede zenze Nybegynder
15. januar 2002 - 17:53 #29
Måske følger der ovenikøbet et specielt værktøj med til dit nye vidunder, så kan du bruge det, hvis der er noget, der skal fixes.
Måske skal din bios på motherboardet flashes med den nyeste rom.
Avatar billede sheva Nybegynder
15. januar 2002 - 18:54 #30
men det er jo et nyt d-drev altså det er bare til spil og sådan er det så nødvendigt at bruge bootdisk og det der burde partition magic ikke kunne gøre det?
Avatar billede zenze Nybegynder
15. januar 2002 - 20:27 #31
SHEVA, gå ind på: http://www.wdc.com/ og find den disk, du har købt. Under Support & Documentation kan du finde WD Diagnostics og Data Lifeguard. Måske er det noget, du kan bruge???
Avatar billede sheva Nybegynder
15. januar 2002 - 21:12 #32
Jeg har haft ringet, til en som jeg har købt noget hardware af, og han vil kigge på det imorgen, så kan jeg også få fikset det problem med min brænder. men tak for svarene.Lige en ting til hvorfor kan jeg kun give point til angelfire og jonas_net?
Avatar billede zenze Nybegynder
15. januar 2002 - 21:43 #33
Det er fordi de har svaret, mens jeg har kommenteret.
Hvis du næsten ikke kan vente med at få liv i disken, så kan du med Fdisk let gå ind og kigge uden at hverken oprette eller slette nogen partition eller gøre noget andet slemt. Bare gå ud igen uden save. Jeg var også lige ved at sk... i underbenklæderne, da jeg første gang skulle partitionere, men du kan ikke gøre uoprettelig skade. Det er s\'gu straks værre med at flashe en BIOS.