Avatar billede hholger Nybegynder
15. januar 2002 - 12:39 Der er 6 kommentarer

Abit KG7 Raid bundkort

Hvorfor kan jeg ikke få mit abit-kg7-raid til at se mine cd rom drev såvel cd-rw lite on og pioneer dvd????
De er koblet på alm. ide-controller sammen med to harddrive. (4 ialt) OS er Win98 SE
Det er tilsyneladende lige meget hvilke drev der er master og hvilke der er slave, samme negative resultat fremkommer.
Det skal understreges at alle drev genkendes korrekt af bios i autodeteckt.
I enhåndstering fremstår de som \"cd-rom drev\", men er ikke genkendt korrekt med \"Titler\" og fremkommer heller ikke i \"denne komputer overhovedet\"
Hvorfor ikke?????

Ps. Mine to raid 0 diske køre upåklageligt på raid controlleren.(higpoint)

Pps. I en anden lignende opsætning med bundkort KT7 fremkommer ovenstående problem ikke.
Avatar billede johnnybrian Nybegynder
15. januar 2002 - 12:42 #1
Det er et problem med IDE controlleren...opdater driveren, eller vaelg den som windows kalder \"Standard\"

/JB
Avatar billede phoner Nybegynder
15. januar 2002 - 12:42 #2
Prøv evt. med en Viatech opdatering.
Avatar billede hholger Nybegynder
15. januar 2002 - 12:49 #3
kan du give et link til via4in1???
Please
Avatar billede phoner Nybegynder
15. januar 2002 - 12:51 #4
Avatar billede sander123 Nybegynder
10. oktober 2002 - 13:03 #5
Prøv at opdatere Bios'en da den i deres nye Bios opdate siger den har rettet fejl med ide'en
prøv at kigge på version 5W