Avatar billede night-stalker Nybegynder
15. januar 2002 - 11:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Apache

Hej alle sammen!!

Jeg har sat apache op så den kan ses over et lokalt netværk. Men da jeg efterfølgene instalerede windows XP virker det ikke mere. Hvorfor!!

Hilsen Morten larsen!!
Avatar billede enobe Nybegynder
15. januar 2002 - 12:22 #1
Hvordan virker det ikke?
Avatar billede night-stalker Nybegynder
15. januar 2002 - 14:06 #2
Den kan ikke finde adressen.
Avatar billede enobe Nybegynder
15. januar 2002 - 20:01 #3
Virker det ikke når du skriver http://localhost ?

Er apache startet? Prøv fra en kommandoprompt at skrive NET START. Hvis ikke Apache er en del af dine serviceprogrammer, er den ikke startet. Prøv at starte den med NET START APACHE. Hvis den ikke starter, skal du installere den som en service.

Installer apache som en service fra din prompt:
apache -i -n apache

Avatar billede night-stalker Nybegynder
15. januar 2002 - 20:28 #4
Det virker fint med http://localhost med så dur det jo ikke over et netværk vel!!!

Og ja Apache er startet!!!! selvfølgelig.

det er noget med man skal activere en DNS ved TCP/ip protekolen og det virker da også fint mår jeg køre med windows 98 men i XP der kan den ikke finde den!!!!  Hvorfor!!!!
Avatar billede enobe Nybegynder
15. januar 2002 - 21:36 #5
Ups! Det er et XP-problem. Jeg vil tro at du skal skrue på IP-sikkerhedspolitikken for din xp-installation. Kan du finde serveren ved at bruge http://din-ip-adresse/ fra din win98?