Avatar billede sokkaboiler Nybegynder
15. januar 2002 - 10:31 Der er 9 kommentarer

Flytte data fra excel til word som kæde!

Jeg markerer f.x. 50 rækker i excel og kopierer dem til udklipsholderen, og skal så indsætte det i Word med kæde, hvis jeg vælger at indsætte det som MS Excel Objekt eller billede, så kommer der kun 38 rækker, hvis jeg vælger bitmap så kommer alle sammen.
Hvad er det galt, hvorfor kommer alt ikke hvis jeg vælger Excel Objekt. Feilen sker både i Word 2000 og XP, men ikke 97.
Avatar billede sokkaboiler Nybegynder
15. januar 2002 - 14:00 #1
Hmmm, lige en rettelse ... det sker også i 97! .. d.v.s. det sker både i 97, 2000 og XP!
Avatar billede mile Juniormester
15. januar 2002 - 15:16 #2
Hvis du alligevel skal bruge det på en 2000 eller XP kan du gøre flg.:

Marker og kopier området i Excel
I Word - Indsæt - Indsæt speciel - HTML-format
Sæt mærke i \"Indsæt kæde\".

Testet på min XP og det virker.
Avatar billede mile Juniormester
15. januar 2002 - 15:18 #3
PS: Hvis jeg indsætter som excel objekt kommer det hele med, undtagen det halve af den sidste linie. Mærkeligt. Testet med 52 rækker.
Avatar billede sokkaboiler Nybegynder
15. januar 2002 - 15:23 #4
ja, det kan lade sig gøre, men HTML formatet er ikke godt nok .. :(
det SKAL og MÅ virke som billede eller som excel objekt!
Avatar billede sokkaboiler Nybegynder
15. januar 2002 - 15:25 #5
Lige et spørgsmål ...
hvis du gør det som MS Excel Objekt eller billede .. kommer så det hele med ???
Avatar billede rvm Nybegynder
15. januar 2002 - 21:42 #6
Ja - det hele kommer med i Office 2000 - jeg har lige prøvet.
Avatar billede rvm Nybegynder
15. januar 2002 - 21:50 #7
Jeg prøvede både som billede og som MS Excel Objekt og havde ingen problemer - mærkeligt...

Prøv at gå ind i (Word 2000) menupunktet Hjælp/find og ret fejl - det kunne måske løse problemet - eller prøv at defragmentere din computer - det kan også nogle gange løse mærkelig opførsel i MS office pakken.
Avatar billede rvm Nybegynder
02. februar 2002 - 22:16 #8
Hej sokkaboiler

Er dit problem blevet løst ?
Avatar billede rvm Nybegynder
22. marts 2002 - 09:23 #9
Hej sokkaboiler

Er dit problem blevet løst ?