Avatar billede chaib Nybegynder
15. januar 2002 - 10:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kinasyndromet

Hej

Ved nogen her, om det at have 2 antivirus prg. på pcén kan resultere i et breakdown?? Det skete ihvertfald for mig den anden dag! Jeg mener at det havde noget at gøre med de 2 av. prg.
Og nu sidder jeg her og ...... i det igen, jeg har self. downloaded et nyt av prg. og så finder jeg et sted hvor man kan blive av testet online! Mit spg. går på, er det lige så farligt som den bummert som jeg begik den anden dag?

René
Avatar billede prodic Mester
15. januar 2002 - 10:20 #1
At teste på et online-site samtidig med at du kører et AV-program har ikke voldt mig problemer før. Så det skulle være sikkert nok at prøve.

Derimod 2 AV-programmer på samme tid kan blive noget rod.
Avatar billede chaib Nybegynder
15. januar 2002 - 10:27 #2
Ja mon ikke!! Måske det bør nævnes at jeg ligger under for Windows XP (jeg fik dog reddet den på stregen, men ikke takket være min hotline)
Avatar billede summer Mester
15. januar 2002 - 11:09 #3
Jeg har heller ingen probs med to AV-programmer i win98se
Avatar billede fcs Novice
15. januar 2002 - 12:02 #4
To antivirusprogrammer på samme tid kan sagtens give problemer. Hvis det ene program eksempelvis begynder at checke en fil, kan det andet program risikere at opfatte dette som virusagtig aktivitet og derfor blokere for det første program. Det første program opfatter det at det bliver blokeret som mistænkeligt og anser derfor det andet program som værende en virus. Nu kæmper de to programmer mod hinanden og det kan ofte resultere i at computeren går ned.

Konklusion: Kør med en fast virusscanner, som du stoler på og ikke behøver at have en anden kørende som \"back-up\" checker. Hvis du vil checke din maskine igennem med et andet program, så sluk/disable ditr antivirusprogram og scan så maskinen online , f.eks. med www.pandasoftware.com - så er der ingen problemer!!! (Bare husk at ganstarte dit normale antivirus-program bagefter)

Mvh

FCS
Avatar billede fcs Novice
23. januar 2002 - 00:22 #5
Har du fået svar på dit spørgsmål??
Avatar billede chaib Nybegynder
28. januar 2002 - 21:13 #6
Yes
Avatar billede fcs Novice
28. januar 2002 - 23:39 #7
Takker for point ;-)