Avatar billede martin Nybegynder
27. april 2000 - 15:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Sting med kun numre...

Hej,

Jeg har en sting som jeg gemmer i min database. Sting'en må kun indeholde tal - men det sker at folk skriver et eller andet tegn hvilket så gør at det ikke virker. Hvordan fjerner jeg nemmest alt andre end tal fra en streng?
Avatar billede steffen Nybegynder
27. april 2000 - 16:53 #1
Løber igennem strengen én for en, og holder det aktuelle indhold op mod [0..9]. Slet bogstavet hvis testen fejler.
Avatar billede martin Nybegynder
27. april 2000 - 17:09 #2
Jeg har hørt at der skulle være en direkte funktion til at fjerne alt andet end numre... det er sådan set den jeg er ude efter... for at undgå kagekode.

Det kunne se sådan ud : $kuntal = strnumbers($nummer);
Avatar billede steffen Nybegynder
27. april 2000 - 17:40 #3
Den findes efter mit beskedne kendskab til php desværre ikke .. igang med for ($i=0 etc :-)
Avatar billede cmadsen Nybegynder
27. april 2000 - 17:51 #4
prov

ereg_replace("[^0-9]", "", $numberString)

er ikke helt sikker pa at ^ negere
Avatar billede martin Nybegynder
28. april 2000 - 10:53 #5
cmadsen > Yæp - sådan scripting kan jeg lige - en linie = mindre kagekode :o)
Avatar billede steffen Nybegynder
28. april 2000 - 13:22 #6
Jeg bøjer mig :-) .. virkede negeringen?
Avatar billede martin Nybegynder
28. april 2000 - 14:25 #7
Yæp... det virker som det skal :o)