Avatar billede evilsaint Nybegynder
14. januar 2002 - 23:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

audigy til reciever

Nå nu kan jeg se at der er ved at være gang i hifi debatten og så tænkte jeg at der måske også var et klogt hoved som kunne hjælpe mig.
Jeg har lige købt et glimrende lydkort soundblaster audigy som jo bekendt har digital udgang understøtter dts og ac3 osv.
Fra den digitale udgang har jeg trukket et coax kabel over til min surround reciver (sony str-de635) som ogsp understøtter alle disse fine ting mit problem er nu bare at jeg ikke kan få lortet til at spille på mere end de to forreste højtalere eller rettere sagt hvis jeg vil have lyd på de bageste og min center kan jeg sætte den til pro logic men det er jo ikke lige så sjovt som dts.
Lydkortet har noget test software hvor man kan teste om alle kanalerne virker her skulle man så høre \"front right\" \"front center\" \"front left\" \"rear left\" \"rear right\" men man høre kun \"front left\" & \"front right\".
Jeg kører med winxp ved ikke om det er så nyt så der måske skulle ligge en bug der gjorde at man ikke kan høre dts eller ac3 lyd.... men for mig at se ser det ud som om lydkortet kun kan levere et stereo signal....er der nogen herinde som har forbundet sit lydkort til anlæget og har set en divx film dvdrip eller for den sags skyld almindeligt dvd film fra computeren hvor det har været 100% dts eller ac3 lyd???
Er træt af pro logic
Avatar billede hologram Nybegynder
15. januar 2002 - 00:00 #1
Jeg har haft store problemer med at få det fulde udbytte af mit Live!-lydkort fordi det software Creative har leveret til XP praktisk talt er noget lort, hvilket er en stor skuffelse for mig.
Prøv eventuelt at køre dualboot med windows 98se eller 2000, eller vent på at Creative tager sig sammen. Der er vist ikke rigtig andet at gøre... :/
Avatar billede breaker Nybegynder
15. januar 2002 - 20:24 #2
Det er bare xp som gør mærkeligt. Min gør det samme..
Avatar billede phbecker Nybegynder
15. januar 2002 - 22:38 #3
Har du købt Creative\'s driver-cd til Audigy til WinXP? Det koster beskedne 3€, og indeholder også den WinXP kompatible software

Link:

http://www.europe.creative.com/estore/product.asp?lang=1&prod=261

Det er desværre ikke kommet endnu, men kan preoderes...
Avatar billede hologram Nybegynder
15. januar 2002 - 22:59 #4
!#@ belastende at man skal have visa-dankort for at kunne bestille... :/
Avatar billede evilsaint Nybegynder
15. januar 2002 - 23:30 #5
tja gennerelt er det her et irreterende problem som creative har skabt ved at sende sådannoget ½ færdigt software på gaden....men det er sikkert et spørgmål om kroner og øre hellere kunne sælge en ½-færdig løsning frem for slet ingen :-)
Avatar billede hologram Nybegynder
15. januar 2002 - 23:42 #6
Well... håber bare at jeg får mulighed for at åbne \"Speaker settings\" uden at den spinner mit CD-drev op og går i hak... :/
Avatar billede evilsaint Nybegynder
15. januar 2002 - 23:46 #7
for mit vedkommende skal den bare sørge for at det digitale signal bliver i orden så jeg ikke skal leve med det tarvelige sterosignal som den levere nu.