Avatar billede sebseb2000 Nybegynder
14. januar 2002 - 23:40 Der er 8 kommentarer

Wu FTP

Jeg har langt om længe fået sat en Wu FTP op på min Red Hat 7.2 boks, jeg ville bare høre om nogen hurtigt kunne fortælle mig hvordan jeg låser brugere i deres eget dir.
Det ville være lettest hvis det blev forklaret hvordan man gjorde det gennem Webmin da jeg bruger dette.
Tak.
Avatar billede langbein Nybegynder
15. januar 2002 - 15:40 #1
Det kan vel la seg gjøre men det er neppe noen enkel sak.
Avatar billede langbein Nybegynder
15. januar 2002 - 21:05 #2
Tror dette er noe av grunnen til at mange skifter til proftpd eller hva det nå heter. Har ikke forsøkt denne selv.
Avatar billede langbein Nybegynder
15. januar 2002 - 21:29 #3
Avatar billede langbein Nybegynder
15. januar 2002 - 21:30 #4
Per directory \".ftpaccess\" configuration similar to Apache\'s \".htaccess\":
http://www.proftpd.org/features.html
Avatar billede bluehorse Nybegynder
20. januar 2002 - 01:58 #5
Som nævnt ovenfor, så skift til proftpd. WuFTPd er et stort sikkerhedshul. Inden du kan nå at browse dig frem til en patch til din WuFTPd, er der fundet 2 nye sikkerhedshuller.
Derfor kan det kun anbefales at skifte til en anden.
ProFTPd skulle også være let at bruge og virke til det formål du savner.
Avatar billede bluehorse Nybegynder
21. januar 2002 - 10:08 #6
Hvis du gennemlæser FAQ og lign på http://www.wu-ftpd.org/ vil du se, at der ikke er noget direkte svar på dit spørgsmål.
Du kan også overveje at se på http://freshmeat.net/projects/ftpd-bsd/
Det er en linux port af OpenBSD\'s FTPd. Den er ikke videre forskellig fra Wu-FTPd.
Take a look and see if you like that one..
Avatar billede mini-man Nybegynder
21. januar 2002 - 11:54 #7
Ok jeg bruger rh71 du skal jo bare lave \"chmod\"
feks. \"chmod 777 <dir>\" giver adgang for alle.

du kan jo altid lave en \"man chmod\".

UnoCom
UnoCom@epun.dk
Avatar billede C:\> Juniormester
22. januar 2002 - 23:11 #8
Man indsætter følgende 2 linier i bunden af /etc/ftpaccess

restricted-uid %500-
unrestricted-uid lars knud viggo

lars, knud, & viggo vil kunne kikke på hele disken, mens alle andre er låst til deres home dir.
Thats it.
Leif.