Avatar billede anders123 Nybegynder
14. januar 2002 - 21:16 Der er 5 kommentarer

Hvordan kan jeg se mine Pc´ere gennem en Switch - Ingen interne IP´er ??

Jeg har en Teledanmark bredbåndsbånd linie gennem et modem. Jeg har så lige købt en Switch, så begge Pc´ere kunne komme på. Men fordi jeg har et modem skal min IP konfiguration stå til automatisk at sætte mine indstillinger, ellers kan jeg ikke komme på Internettet med dem. Men hvordan kan jeg så evt. pinge dem internt, og over hovedet se dem under \"Computers Near Me\" ??
Avatar billede repox Seniormester
14. januar 2002 - 21:33 #1
Du skal huske at for at kunne se anden computer på dit netværk skal et eller andet deles på computerne. F.eks. dit c: drev kunne blive delt, eller et bibliotek på drevet. Før kan du ikke se computeren... Og for at pinge den internt skal du vide hvad computeren hedder!
Avatar billede anders123 Nybegynder
14. januar 2002 - 22:00 #2
De har et navn, og er i samme workgroup. Men kan jeg godt pinge dem per navn, hvordan ? Og der er masser af ting/mapper der er Shared, samt Fil og print deling !!
Avatar billede goulduck Nybegynder
15. januar 2002 - 15:11 #3
Du får 2 forskellige Internet IP adresser, ikke?

Hvilke adresser er det? For hvis de ikke er i samme IP net har du et problem.
Avatar billede repox Seniormester
16. januar 2002 - 00:13 #4
vil lige rette goulducks udtalelse; det er fuldstændig ligegyldigt hvilken ip de får hvorfra!

Men ellers, du skal lige huske at tjekke dine protokoller (hvilket hyppigst er skyld i de fleste netværksproblemer) TCP/IP og IPX/SPX skal jo være der.

Jeg kan også henvise til spørgsmålet http://www.eksperten.dk/spm/152198 hvor jeg også har lagt et svar der kan være en mulig løsning på dit problem...
Avatar billede goulduck Nybegynder
16. januar 2002 - 14:21 #5
ISP/SPX ?

Nej, hvis man kan slippe for at køre med flere protekoller, er det klart det fedeste.

Hvis man får 2 IP adresser i 2 forskelligenet - og at du kun køre med TCP/IP, så har du et problem. Korrekt?