Avatar billede osterbro Nybegynder
14. januar 2002 - 16:49 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

minidisc + lydkort

Jge har for nyligt købt en opgradereing til mit lydkort: http://www.xs-sound.dk/sb2.htm for at kunne optage med min minidisc. spørgsmålet er så bare...

Hvilket kable skal jeg bruge til dette og har jeg købt det rigtige kort ?( se evt. http://www.xs-sound.dk/sb3.htm)

min minidisc er en Sharp MD-MT20...

Avatar billede code0.dk Nybegynder
14. januar 2002 - 16:51 #1
Den fedeste lyd vil du helt klart få med et optisk kabel
Avatar billede code0.dk Nybegynder
14. januar 2002 - 16:52 #2
og det kan din minidisk også klare efter hvad jeg kan se - sååå - det er helt klart det fedeste - men også det dyreste kabel :)
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2002 - 16:53 #3
Avatar billede osterbro Nybegynder
14. januar 2002 - 16:53 #4
ja, men hvis man ser på de to lydkort kan man se at den ene har en optisk udgang og den anden har både en optisk ind -og udgang hvilket passer til den minidisc jeg har !
Avatar billede osterbro Nybegynder
14. januar 2002 - 16:57 #5
for lige at uddybe min kommentar. Det kort jeg har købt har en optisk udgang, men ingen optisk indgang hvilket er på det kable til min minidisc.
er det så muligt at optage på min minidisc med det kort jeg har købt ?
Avatar billede code0.dk Nybegynder
14. januar 2002 - 16:58 #6
dit lydkort skal bare have optisk ud - og din minidisk optisk ind - og det ser det ud til sååå
Avatar billede osterbro Nybegynder
14. januar 2002 - 17:00 #7
men hvilket kabel skal jeg bruge ?
Avatar billede code0.dk Nybegynder
14. januar 2002 - 17:02 #8
hvis du går ned i enhver radio/tv butik og siger du skal have et optisk kabel - hvor den ene ende skal være til optisk ind og den anden til optisk ud - så ved de godt hvad det er for et.
Avatar billede osterbro Nybegynder
14. januar 2002 - 17:03 #9
ok tak :)
Avatar billede code0.dk Nybegynder
14. januar 2002 - 17:05 #10
no prob. :)
så på dette link
http://www.xs-sound.dk/combi.htm
der kan du se et kabel der er ens i begge ender. og et lille plugin - der ligger ved siden af.
det er sådan det skal se ud - altså hvor der i den ene ende er dette plugin eller hvad man nu kalder dette og ellers se ud som billedet. Det lyder meget kryptisk - men er det til at forstå :)
Avatar billede code0.dk Nybegynder
14. januar 2002 - 17:08 #11
tag evt. di minidisk med derned og sig at det skal passe dertil så bliver der ingen problemer :)
code0.dk