Avatar billede dob Nybegynder
14. januar 2002 - 14:28 Der er 7 kommentarer

Winword.exe fejl

Er der nogle der kender følgende fejlmeddelse:
\"Winword.exe has generated an error, the programme will be closed\".
Det sker i Word 2000, Visual Basic for Application, Power Point, altså MS Office pakken.
Nogle gange kommer den bare ved at jeg trykker på File på Menu-bjælken - andre gange når jeg vil trykke på SAVE-ikonen.
Hvad kan der gøres for at det ikke kommer igen? Dette sker både på kontor (netværk) og derhjemme.
På forhånd tak.
DOB
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
14. januar 2002 - 14:31 #1
Har du installeret nogle service packs? Ellers kan du jo prøve det.
Avatar billede dob Nybegynder
14. januar 2002 - 14:38 #2
Puppetmaster!
Jeg er hvad man kalder \"novice\" her i IT-verden. Jeg kan (næsten) alt med WORD, men ellers..... Kan du uddybbe lidt hvad du mener med service packs?
Det der undrer mig er at fejlen først opstået da jeg var ved at udarbejde nogle nye skabeloner til firmaet.
Det er især på kontoret at den er galt. Jeg går jeg udfra at vores IT-mand har installeret disse service paks, eller ????
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
14. januar 2002 - 14:47 #3
Service Packs er i dette tilfælde en opdatering til et eksisterende program, som indeholder (til tider!) vigtige opdateringer.
Du kan downloade disse fra Microsoft\'s hjemmeside, såfremt du ikke har dem.
(klik på \"Hjælp\" i Word og vælg \"Om Microsoft Word\". Hvis der står noget a la: Microsoft Word 2000 (9.0.38.21 SR-1) har du service pack 1 installeret (SR-1=Service Pack 1))
http://www.microsoft.com/office/previous/default.htm (under \"Downloads\")
Jeg havde et lign. problem som blev afhjulpet ved at installere en service pack.
Avatar billede tlaursen Nybegynder
14. januar 2002 - 14:48 #4
Start Word op. Klik på Hjælp > Om Microsoft Word. Her kan du se om det er en \"ren\" word eller om der er installeret service packs.
/thorsten
Avatar billede hasmi Nybegynder
14. januar 2002 - 14:51 #5
Hvis det drejer som om word2000 er det servicepacks, du mangler.
Programmet lukkes, hvis man fx går ind i Afsnit og forsøger at ændre på Afstand Før og Afstand Efter.
Servicepacks 1 og 2 løser problemet.
Avatar billede dob Nybegynder
14. januar 2002 - 16:01 #6
Puppetmaster, tlaursen,hasmi
Tak for svarene.
Jeg var ikke klar over at SR betyder Service Pack. Det må være den amerikanske logik!!!
Jeg har SR-1 men fejlen opstår stadig. Tilsyneladende mangler jeg SR-2. Det må jeg lige se med vor IT-mand.
Tak for hjælpen - og.........60 points går til Puppetmaster
Avatar billede goulduck Nybegynder
15. januar 2002 - 13:05 #7
SR = Service Release... men ja, Service Packs :)