Avatar billede kkappel Nybegynder
14. januar 2002 - 14:17 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Følger IIS med til NT workstation 4?

Vi skal have stillet en server op (Hjemmeside), og vil lige høre om der er nogen af jeg der ved om IIS følger med til NT workstation 4, og i hviken version...

Vi har mulighed for at købe den til 200 kr. hvilket jo nå siges at være ret billigt for et styresystem... Er der andre forslag / alternativer, kan det overhovedet bruges

Serveren er en:
233 mhz
128 ram
5 gb hdd

så det er jo ikke det helt vilde, men den var gratis, og den kan da bruges til en start...

Tak for alle svar...
Avatar billede nyrup Nybegynder
14. januar 2002 - 14:20 #1
Nej

Hvad med at bruge Apache, den er gratis, mere fleksibel, stabil og ikke så krævende.
Avatar billede hirtshals Nybegynder
14. januar 2002 - 14:25 #2
I Kommer meget huritgere igang med ASP - så jeg vil forerække et Microsoft miljø

I skal have WIn2000 Server eller Win NT Server 4.0

Hvis den bare skal køre lokalt - test miljø - kan win98 også bruges hvis i installerer pws - Personal web server under add-ons
Avatar billede dr.m Nybegynder
14. januar 2002 - 14:28 #3
No, but you can download a free copy of \"PWS\" (personal web server) from Microsoft\'s site.
it is made for NT workstation.
it\'s called PWS but it\'s the old name for IIS on workstations
Avatar billede snowball Novice
14. januar 2002 - 14:33 #4
Den følger ikke med, men du kan få IIS4 gratis ved at hente en Option Pack på nedenstående side:

http://www.microsoft.com/ntserver/nts/downloads/recommended/NT4OptPk/

IIS kan klare lidt mere end PWS ;)

Snowball
Avatar billede goulduck Nybegynder
15. januar 2002 - 12:58 #5
Hvis det skal være til en rigtige hjemmeside, vil jeg nok anbefale Windows NT 4 server .. eller måske en 2000 server?
Avatar billede kkappel Nybegynder
15. januar 2002 - 15:07 #6
Apache er da en mulighed, bortset fra at jeg ikke aner hvordan det virker... er det til at finde ud af. Jeg kører en WinXP pro, på min stationære, og der bruger jeg bare IIS 5, der jo føjger med.

Vi vil gerne have et originalt styresystem til serveren, og NT4 server/win2000 Server, koster jo altså en hel del... PWS er lidt for begrænset (har brugt det, det mangler nogle funktioner vi skal bruge).

Siden er i 100% ASP, og så med nogle java plugins... Er der nogen meninger om Apache... HVad er forskellen mennem den og IIS, og hvad er forskellen mellen IIS 4 og 5. Ellers kan vi jo bare købe NT4 workstation, og hente Option Pack ned, som Snowball skriver...
Avatar billede goulduck Nybegynder
16. januar 2002 - 12:38 #7
Windows NT workstation kan ikke håndtere mere end 10 brugere adgangen (designet sådan) - hvis man skal have flere brugere (folk som skal på ind på de hjemmesider i har) så skal man have fat i en server version.

Jeg har læst her inde et sted at der \"kun\" kommer en masse fejl i event loggen på den workstation man har sat op til webserver, hvis der er flere end 10 brugere.