14. januar 2002 - 13:09 Der er 21 kommentarer

Flytte layer i photoshop....?!

En der ved hvordan man får Photoshop til at \"optage\" en action..?
Altså, sådan at jeg kan flytte en layer, mens den optager, og når jeg stopper med at optage, og afspiller den, skal den vise billedet bliver flyttet...
Avatar billede webtrance Nybegynder
14. januar 2002 - 13:11 #1
Det kan man ikke...
Avatar billede m-lab Nybegynder
14. januar 2002 - 13:14 #2
Du kan godt lave en action der flytter et layer fra pos. x til pos. y.
Og afspille den..,
Men hvis du vil se det som når man ser en film, så duer det ikke. Det sker i et \"snuptag\".
Avatar billede prodic Mester
14. januar 2002 - 13:14 #3
Michael->Mener du at den skal afspille dine ændringer i \"slow-motion\"?

For så skal du bruge et andet program - de findes. Kender dem dog ikke nok til at anbefale et fremfor et andet.
Avatar billede m-lab Nybegynder
14. januar 2002 - 13:17 #4
prodic: Var det styrtløb var du håbløst bagude.., men er er 2 sec. acceptabelt! ;-)
14. januar 2002 - 13:19 #5
Ja, jeg ville gerne den flytter den fra position x->y...I slow.......
Nogen der kender et prog der kan det???
Avatar billede webtrance Nybegynder
14. januar 2002 - 13:21 #6
Der findes programmer der kan optage det der sker på skærmen, men hvor du kan finde det ved jeg ikke lige :)
Avatar billede prodic Mester
14. januar 2002 - 13:21 #7
m-lab->hehe - det er kun fordi at du har øvet dig på ti-fingersystemet og jeg var optaget af noget andet at du kom først. ;-)
14. januar 2002 - 13:24 #8
Point til den der kan finde et program der kan....... :)
Avatar billede larsen1 Nybegynder
14. januar 2002 - 13:25 #9
Du kan bare lave en action der flytter den ex. 2 pixel, og gentage det 50 gange.....
14. januar 2002 - 13:26 #10
Hvordan det larsen1??
Avatar billede hoejrup Nybegynder
14. januar 2002 - 13:27 #11
Du skal bare have fat i et screen capture program:

link: http://eduscapes.com/tap/topic7.htm

/per
Avatar billede prodic Mester
14. januar 2002 - 13:28 #12
http://www.techsmith.com/products/camtasia/features.asp

En trial-udgave af et egnet program.
Avatar billede m-lab Nybegynder
14. januar 2002 - 13:35 #13
larsen: oplagt ide, men tror ikke det duer i praksis. PS opdaterer næppe skærmen før action er færdigspillet.
Avatar billede larsen1 Nybegynder
14. januar 2002 - 13:37 #14
Du starter din actionrecorder - vælger filter> anden>forskydning. Taster intervallet ind.  Stopper recorderen. Under din nye action kan du så markere din forskydning og via pilemenuen vælge dubler.
Det gør du indtil den har fået nok.... =)
Avatar billede larsen1 Nybegynder
14. januar 2002 - 13:37 #15
m-lab: du har muligvis ret..... Jeg har ikke prøvet!
Avatar billede m-lab Nybegynder
14. januar 2002 - 13:40 #16
Heller ikke her.., og med al respekt for michael.pedersen.aka.t-cru  spø\'r man sig selv hva\' f... sådan noget skal bruges til.
Det er næppe anvendeligt til en spillefilm (c:
Avatar billede cgleerup Nybegynder
07. februar 2002 - 10:11 #17
Der fås også en række programmer der endten ved hjælp af selvstændige makros eller regulæs film, kan optage alt hvad der foregår på skærmen for derefter at afspille det - mon ikke det skal bruges til at vise andre hvordan man gør?

Hvis det er tilfældet, så har m-lab helt ret i at løsninger som at flytte den flere gange med at gentage en action ikke har noget med video at gøre.

Man kan jo faktisk også godt sove på et køkkenbord, men der er sengen der er beregnet til det - det er lidt det samme med programmer....
Avatar billede sup Nybegynder
30. april 2002 - 23:53 #18
Hmmm.
Det lyder som om han leder efter en simpel gif animation.
Det kan man jo nemt lave med Image Ready som er integreret
med Photoshop 5.5 og op efter. Så vidt jeg husker :)

Hvis han vil flytte et layer eller flere i animationen
gør han bare det. Plus han kan styre sin slow motion effekt

En action i photoshop bruges kun internt i Photoshop, hvis
man vil gøre sit arbejde lettere ved at optage funktioner man
bruger tit.

Sup.
Avatar billede sup Nybegynder
02. maj 2002 - 22:56 #19
Flash kan også nemt lave det du søger :)

Sup.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
03. maj 2002 - 08:50 #20
Vil du optage dine handlinger i photoshop med flash ??? - det kan mig bekendt ikke lade sig gøre!
Avatar billede sup Nybegynder
05. maj 2002 - 14:12 #21
Det kan man heller ikke cqleerup :)
Men jeg synes ikke michael.pedersen.aka helt har forklaret hvorfor det
skal køre i slowmotion inde i Photoshop!

Hvorfor skal det køre i slowmotion derinde ?

Jo hvis han skal bruge det til at vise andre hvordan han laver en
speciel funktion i Photoshop som han gerne vil vise andre.

Hvis han skal bruge det på en hjemmeside er en simpel gif animation nok.
Jeg ved ihvertfald ikke hvad han er ude efter !

Sup.