Avatar billede j_hallum Nybegynder
14. januar 2002 - 12:45 Der er 14 kommentarer

ikke-tilstede assistent fungerer ikke

Vi anvender exchangeserver 5.5 og outlook2000 som klienter

Jeg har en bruger hvor ikke-tilstede-assistenten ikke fungerer. Man kan fint aktivere den og skrive et automatisk svar ind i feltet.

Men når man afprøver det ved at sende en post til personen får man IKKE autosvaret retur.

Meget mystisk

Hilsen Jørgen
Avatar billede tlaursen Nybegynder
14. januar 2002 - 12:47 #1
Er det en der sender \"udefra\". Det kan være at jeres server ikke tillade autorepply til eksterne brugere.
Avatar billede vistodk Nybegynder
14. januar 2002 - 12:55 #2
Du skal også aktivere den på serveren....

.: Visto.dk IT-service
.: www.visto.dk
Avatar billede marty Nybegynder
14. januar 2002 - 13:02 #3
du er vel nok snedig, hva\' visto???
Avatar billede vistodk Nybegynder
14. januar 2002 - 14:54 #4
Marty :->
hvad mener du? på en exchange server spærre man for den autoreply, for elles kan den lægge et netværk ned.. De fleste større firma vælger at spærre for den skags.. tænk på dette eksempel.
Et firma har sommerlukket og 90% har sat en \"out of office\" meddelse ind. Der kommer en person ind i ferien og sender en mail til en anden kollega der også er på ferie..
Pruger 1 sender til bruger 2, hvis maskine svare tilbage at bruger 2 er på ferie. Bruger 1 har samme out-of-office meddelse, så den sender automatisk en besked tilbage til bruger 2, som igen svare... et loop er opstået og serveren vil stå og køre det loop med sigselv, men den overhængende fare at der opstår et bufferoverrun, og Exchange stopper... smart ikke..

DERFOR oplyste jeg han om at den skulle akiveres på serveren først, og DERFOR mener jeg det er en reeelo informatin jeg giver videre

.: Visto.dk IT-service
.: www.visto.dk
Avatar billede tlaursen Nybegynder
14. januar 2002 - 14:59 #5
Visto.dk>> Dit eksempel var rigtigt skrevet hvis det var en Exchange 5.5 uden SP. fejlen blev rettet i SP1.
Avatar billede mile Juniormester
14. januar 2002 - 15:06 #6
Har du husket at sætte mærke i \"Jeg er ikke til stede\" ? Husk i øvrigt at et autosvar kun kommer én gang, så hvis du har prøvet fra samme konto flere gange, så kan det være derfor. Alternativt kan du bruge Guiden Regler, og lad serveren svare for dig vha. skabelon. Den kommer HVER gang.
Avatar billede marty Nybegynder
14. januar 2002 - 15:17 #7
gå amok..
Avatar billede j_hallum Nybegynder
14. januar 2002 - 16:01 #8
Jeg har ca. 1400 brugere (jeg har nu ikke chekket allesammen) hvor ikke tilstede-assistenten fungerer korrekt. Så den er \"aktiv\".
Til mile : du har ret, man kan godt lave en regel der svarer vha. skabelon, men ej særlig brugervenligt - min brugere kan ihvertfald ikke hitte udaf det.

hilsen jørgen
Avatar billede vistodk Nybegynder
14. januar 2002 - 19:35 #9
Tlaursen - Nope... er det samme i exchange 2000

Hvad hvis brugeren logger på en anden maskine og åbner sin outlook der? er det så det samme? hvis det virker der er det en programfejl /konfig fejl

.: Visto.dk IT-service
.: www.visto.dk
Avatar billede j_hallum Nybegynder
15. januar 2002 - 14:14 #10
Det er samme problem når brugeren logger på en anden pc.

Så det må være et problem i postkassen på exchangeserveren
Avatar billede tlaursen Nybegynder
15. januar 2002 - 14:23 #11
visto.dk>> Hvis du idag sender til en bruger der har out off office slået til, vil du kun modtage beskede 1. gang du skriver til vedkommende. Belive it or not, ;)
http://support.microsoft.com/directory/article.asp?ID=KB;EN-US;Q157961
Avatar billede j_hallum Nybegynder
15. januar 2002 - 14:29 #12
ja jeg er godt opmærksom på at exch.serveren åbenbart holder styr på hvem der har fået autosvaret - så man kun får det første gang man sender
måske er der gået koks i den tabel på serveren for den ene bruger så systemet tror at der ER sendt et tidligere autosvar ud til alle de brugere der sender ?
Avatar billede mile Juniormester
17. januar 2002 - 11:37 #13
Jeg tror nærmere at der måske kan være spærret for det på serveren.
Avatar billede lae Nybegynder
17. januar 2002 - 16:38 #14
mile >> så skulle der være spærret for 1 bruger men ikke for de andre 1399 ? Det lyder ikke særlig sandsynligt, gør det ?