Avatar billede razzer_17 Nybegynder
14. januar 2002 - 12:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

NTFS til FAT32

jeg formaterede en hardisk inde fra WinXP og så lavede den det om til NTFS fiilsystem og heg vil gerne have det til at være Fat32. Jeg kan hellere ikke komme ind på hardisken i DOS.
??? Hvordan lave jeg det om til Fat32 igen ???
Avatar billede groggy Nybegynder
14. januar 2002 - 12:44 #1
Det kan ikke gøres uden at installere forfra med en formatering af harddisken. Under installationen kan du selv vælge om det skal være NTFS eller FAT.
Avatar billede tlaursen Nybegynder
14. januar 2002 - 12:45 #2
Fdisk
slet non dos partition
Opret en ny partition
Avatar billede razzer_17 Nybegynder
14. januar 2002 - 12:47 #3
Det er på min SLAVE jeg har haft formateret
Avatar billede groggy Nybegynder
14. januar 2002 - 12:49 #4
Gå ind i denne computer >> højreklik på harddisken >> formater >> Vælg FAT.
Avatar billede tlaursen Nybegynder
14. januar 2002 - 12:49 #5
Så er det ikke nødvendigt at installere forfra.
Avatar billede groggy Nybegynder
14. januar 2002 - 12:50 #6
Du skal selvfølgelig vælge FAT32. :)
Avatar billede marinus Nybegynder
14. januar 2002 - 12:51 #7
Du kan også anvende patition magic, den kan konvertere ntfs til fat32. Men bortset fra det er ntfs et mere sikkert fil system end fat32. Grunden til at du ikke kan læse fra dos er ntfs i sig selv. der skal du boote på disketter lavet med din xp.
Avatar billede razzer_17 Nybegynder
14. januar 2002 - 12:52 #8
Det kan jeg hellere ikke der kan man kun vælge NTFS. Men jeg har også prøvet ved de andre Hardiske jeg har og der kan man godt vælge hvad den skal formateres til.
Avatar billede razzer_17 Nybegynder
14. januar 2002 - 12:54 #9
jeg venter lige med at give point da jeg lige skal hjem og prøve de forskellige muligheder.