Avatar billede mixter Nybegynder
14. januar 2002 - 12:41 Der er 20 kommentarer

Kendt virus ?

En e-mail er modtaget fra en Eliana Jason, ip 212.242.40.4 ( Cambridge ).
IP\'er søgt, men siger intet.
Er der nogen der har modtaget en sådan post i dag og kender nogen den ?
Da det er i alles interesse hvis det er virus sætter jeg den til 0.
Avatar billede mixter Nybegynder
14. januar 2002 - 12:44 #1
Jeg glemte afsender :  <xgnwtkzvhv@hotmail.com>
Sorry!
Avatar billede perhaps Nybegynder
14. januar 2002 - 12:46 #2
mixter! Ka\' du fortælle lidt mere? Har du åbnet den? Indhold? Med eller uden vedhæng? Fil.endelse på vedhæng.
Avatar billede mixter Nybegynder
14. januar 2002 - 12:49 #3
Nej, jeg har ikke åbnet den og vil heller ikke råde nogen til det. Den er godtnok uden vedhæng, men Worms er ikke ukendte i det regi.
Avatar billede perhaps Nybegynder
14. januar 2002 - 12:50 #4
Så vidt jeg kan se er det en CyberCity-kunde http://www.ripe.net/perl/whois

Avatar billede mixter Nybegynder
14. januar 2002 - 12:55 #5
perhaps> Ja, det er korrekt, men snyd! Jeg har sporet det til USA (et Universitet) der snuser oplysninger om folks færden på Internettet. De sender breve fra kvindelige studerende til mænd og omvendt for at få oplysninger om IT-verdenen. Derfor er mit råd : SLET skidtet, åbn det ikke.
Avatar billede prodic Mester
14. januar 2002 - 12:56 #6
Sikker på, at det ikke er en \"reklame-mail\"?
Avatar billede mixter Nybegynder
14. januar 2002 - 12:59 #7
prodic> Det er en kombination af omtalte og hvad du selv siger.
Avatar billede mixter Nybegynder
14. januar 2002 - 12:59 #8
Men det er ikke reklame.
Avatar billede perhaps Nybegynder
14. januar 2002 - 13:00 #9
Der er en del af den slags i omløb iøjeblikket. Jeg ved ikke rigtigt hvad de indeholder. Fik igår en fra en Henrik@hotmail.com med teksten: BIN LADEN fanget i ref.feltet. Som sagt jeg ved ikke hvad de gør, men jeg afventer lidt for at se om der kommer flere indlæg her. Eliana Jason er et almindeligt engelsk navn.
Avatar billede marinus Nybegynder
14. januar 2002 - 13:00 #10
Har lige lavet en tracert.  Det er en hos cybercity.  serveren hedder cicero1.cybercity.dk.
nok reklame eller spam om man vil.
Avatar billede mixter Nybegynder
14. januar 2002 - 13:03 #11
perhaps> Ups - pas på den! Bin Laden er virus. Der er en der vist nok hedder Bad Bin Laden. Åbn den ikke.
marinus> Jeg ved godt det er CC, men det er nemt at lave numre med IP\'en.
Cambridge findes både i USA og England.
Avatar billede perhaps Nybegynder
14. januar 2002 - 13:12 #12
mixter> Jeg kender godt den Bin Laden orm fra omkring oktober, men denne var uden vedhæng.
Avatar billede mixter Nybegynder
14. januar 2002 - 13:23 #13
Ja, det er denne osse. Men det behøves heller ikke for at lægge en Worm.
Men ok...jeg kan kun råde til at slette skidtet.
Avatar billede mixter Nybegynder
14. januar 2002 - 13:57 #14
Her er svinet i detaljer:      Hi, do You want some fresh online porn OR fresh DVD videos?

        http://vip.adultdomains.com/?fp=9077129&fs=adultxxxx

                            Check it now!

_________________________________________________________________
Chat with friends online, try MSN Messenger: http://messenger.msn.com

ÅBN DEN IKKE!
Avatar billede prodic Mester
14. januar 2002 - 14:04 #15
Det er jo \"kun\" en reklame-mail fra en der har opsamlet din mail-adr. på en eller anden vis.
Dem får man når man udleverer sin mail-adr. diverse steder.

Det er ikke direkte en virus.
Avatar billede mixter Nybegynder
14. januar 2002 - 14:09 #16
prodic> Det er ikke hverken virus eller alene \"reklame\", men WORMS i den retning er velkendte.
Det var også kun for at advare om henvendelser \"søde piger fra et Universitet\".
Avatar billede prodic Mester
14. januar 2002 - 14:13 #17
Mixter->Alle med respekt for sig selv har vel et AV-program der scanner indkommende mails - men tak for advarslen ;-)
Avatar billede mixter Nybegynder
14. januar 2002 - 14:18 #18
prodic> Tja...og mange bruger alle muligheder for at lukke af - incl.jeg selv - men ovenstående får de små røde lamper til at blinke.
Programmet Netbus medførte en Trojan_Netbus.170 som du vist deltog i ?
Avatar billede prodic Mester
14. januar 2002 - 14:25 #19
\"Programmet Netbus medførte en Trojan_Netbus.170 som du vist deltog i ?\"

Hvad for noget?

Ja Netbus burde vel medføre en Netbus.Trojan - det er jo fidussen.
Avatar billede mixter Nybegynder
14. januar 2002 - 20:16 #20
Hej prodic > Jeg mener at du deltog i problemløsningen for et par dage siden ?
Housecall fjernede den som Trojan_netbus.170 hver gang jeg tændte PC\'en og da jeg fjernede NetBuster, forsvandt Trojanen også.