Avatar billede anders123 Nybegynder
14. januar 2002 - 11:41 Der er 7 kommentarer

Se mine Pc´ere gennem en Switch

Hvordan kan jeg se mine Pc´ere, altså \"share\" gennem min Switch ? Har prøvet med interne IP adresser, men som om den ikke ser dem, gør jeg noget forkert?
Avatar billede 1003 Nybegynder
14. januar 2002 - 11:42 #1
Kan du se dem i denne computer ?

ellers ping de forskellige ipadresser?
Hvis du kan pinge, skal du dele dine hd´s
Avatar billede -mundi- Nybegynder
14. januar 2002 - 11:45 #2
Hvilke styresystememer har du ?
Avatar billede jones_net Nybegynder
14. januar 2002 - 11:49 #3
Har det virket før?

Hvis ikke, så sørg for, at din arbejdsgruppe, dine ip adresser og subnets hænger sammen.

/J
Avatar billede cronck Nybegynder
14. januar 2002 - 11:55 #4
Vær sikker på at du har aktiveret FIl- og udskriftsdeling.... så kan du se dem hvis dit netværk ellers virker....
ellers kan jeg fortælle dig hvordna du skal indstille dem...
Avatar billede anders123 Nybegynder
14. januar 2002 - 18:15 #5
Hvis jeg tildeler min ene Pc en IP kan den ikke komme på nettet, har bredbånd, og der skal jeg have sat den automatisk konfiguration af IP osv, så den bliver lidt svær at pinge. Kører med Win2000 og resten er iorden mht. Fil og printdeling !!
Avatar billede cronck Nybegynder
15. januar 2002 - 09:45 #6
Hmm... Husk at installler følgende protokoller...
NetBEUI, ISPX/SPX TCP/IP og husk at aktivere NetBios under ISPX, der må Max. være en standard protokol og det skal være TCP/IP protokollen...
Deaktiver DNS under TCP/IP...
SÅ skulle netværket vist virke....
Når du installerer internettet skal du svare at du har internetforbindelse via et lokaltnetværk... Uden Proxy server!
Det skulle vist virke efter du har gjort dette...

Mvh. CroncK
Avatar billede 1003 Nybegynder
26. februar 2002 - 15:07 #7
Har du fået svar på dit spm.?