Avatar billede flem33 Nybegynder
14. januar 2002 - 08:59 Der er 9 kommentarer

900 duron

hejsa alle!!

jeg har en duron 900 cpu som jeg gerne vil have clocket lidt....hvordan gør jeg?....og er der nogen der ved hvor meget den kan clockes?....har hørt den kan køre 1200mhz...er det rigtigt?
Flem
Avatar billede groggy Nybegynder
14. januar 2002 - 11:19 #1
Det er ikke muligt at sige præcis hvor meget den kan clockes. Men umiddeltbart ville jeg mene at du snildt kan få den op i mellem 1000 og 1100 mhz. Med lidt held mere. Men det kommer an på din CPU\'s stepping samt andre ting.
Avatar billede thaman65 Nybegynder
15. januar 2002 - 16:29 #2
Gå ind i din BIOS og ændre multiplier frekvensen. Hvis ikke du kan ændre det i bios skal du have manualen frem til dit bundkort. Her skulle der gerne stå hvordan jumperne skal indstilles, hvis du gerne vil clocke din cpu
Avatar billede groggy Nybegynder
15. januar 2002 - 18:09 #3
Det skal lige siges at du skal låse din cpu op før du kan ændre på multiplyeren! Dette gør du ved at tegne på L1 broerne på den. De ser nu sådanne ud :::: og skal tegnes så de ser sådan her ud ||||
Avatar billede groggy Nybegynder
15. januar 2002 - 18:10 #4
Avatar billede arne_byste Nybegynder
22. januar 2002 - 16:13 #5
Vil mene at du ka få den op på 1100MHz uden større problemer, min Duron 800 kører 1000MHz med en "standard" køler, altså ikke en mega stor mølle. (CoolerMaster)
Avatar billede lauer Nybegynder
22. januar 2002 - 16:17 #6
Jeg tror også godt at du kan få den op på 1100, men ikke meget højere uden at købe en ordenlig køler.
Min duron 800 fik jeg op på 1100 med en Silvarado køler... men jeg clockede den ned igen, da cpu'en ikke har godt af det, og jeg synes ikke at det gav så meget.
Avatar billede groggy Nybegynder
12. maj 2002 - 13:40 #7
Husk at lukke spørgsmålet.
Avatar billede groggy Nybegynder
07. oktober 2002 - 10:35 #8
flem33 >> Luk nu spørgsmålet eller du vil blive anmeldt til coadmins!!!
Avatar billede groggy Nybegynder
06. november 2002 - 10:51 #9
flem33 >> Du er nu blevet anmeldt til co-admins som vil beslutte hvad der vil ske med din bruger!