Avatar billede it-manden Nybegynder
14. januar 2002 - 08:59 Der er 6 kommentarer

Opret dok med ny formular og opdatere/redigere dok\'et med andet formular fra browseren.

<p><b>Hej,<b><br>
<br>
Jeg har brug for at oprette et dokument med en formular \"Opret_nyt\" fra <font color=\"#FF0000\"> browseren</font> af også vil jeg kunne opdatere samme dokument med en anden formular \"Opdater_glt\" /redigere også fra browseren.??&nbsp;<br>
Hvis f.eks. feltværdien er lige med <font color=\"#FF0000\">&quot;1&quot;</font>, så efter opdateringen/redigeringen skulle blive til
<font color=\"#FF0000\">&quot;1x&quot;</font>.<br>
</p>
<p><font color=\"#FF0000\">P.S. Respons dok hjælper ikke, for der bliver oprettet
enten svar eller svarsvar til dok\'et.!!!</font></p>
<p><br>
Avatar billede cdelicht Nybegynder
14. januar 2002 - 12:54 #1
Hej it-mand.
Ku\' du ikke lige redigere dit spørgsmål så det er lidt mere læse venligt (og forståeligt) ?
Måske har jeg svaret, men jeg vil gerne forstå mere præcist hvad der er problemet.
Avatar billede klix Nybegynder
15. januar 2002 - 20:13 #2
øhhhøø whaaat???? :-O Prøv at tilføje et html filter før du skriver :)
Avatar billede it-manden Nybegynder
17. januar 2002 - 17:27 #3
Beklager, det gik så stærk at ikke engang nåede at tjekke efter om sp var læseligt nok .
Avatar billede it-manden Nybegynder
17. januar 2002 - 17:29 #4
Her kommer den forbedret version af min spørgsmål:

Hej,
Jeg har brug for at oprette et dokument med en formular \"Opret_nyt\" fra  browseren af også vil jeg kunne opdatere samme dokument med en anden formular \"Opdater_glt\" /redigere også fra browseren
Hvis f.eks. feltværdien er lige med, så efter opdateringen/redigeringen skulle blive til

P.S. Respons dok hjælper ikke, for der bliver oprettet enten svar eller svarsvar til dok\'et.!!! og i den sidste ende er der kun svar tilbage igen.

Avatar billede cdelicht Nybegynder
17. januar 2002 - 18:20 #5
Ja, det hjalp sørme\'!!!! :-))))  prøv lige at læs det også - det var ikke nok at fjerne koder)
Avatar billede roed Nybegynder
24. januar 2002 - 14:47 #6
Du skal bruge Form Formula. I dit View kan du indsætte en @If som tester på dit dok.
Fx. @If(@IsNewDoc;"Den ene form";"Den anden form")
Så vil den altid vise dit dokument med "Den ande form" medmindre du opretter et nyt!!
/Roed

PS. Husk at du ikke må gemme dine formularer i dokumentet, for så virker det ikke!!