Avatar billede heliflyer Nybegynder
13. januar 2002 - 21:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Startside i IE6 (Igen)

Startsiden i Internet Explorer ændres automatisk til http://www.childpaysite.com hver gang computeren startes, selv om jeg sætter den til blank. Jeg har set indslaget på og slettet virusen www.eksperten.dk/spm/156453, det hjalp ikke.
Jeg har WIN 98 og Internet Explorer 6,0.

PS: Jeg har stillet dette spøgsmål d.12-01-02, men kom til at acceptere et svar, ved en fejl.
Avatar billede kapla Nybegynder
13. januar 2002 - 21:47 #1
Avatar billede nettips Nybegynder
17. januar 2002 - 22:46 #2
Jeg prøver lige på dansk (jeg har haft et tilsvarende problem engang):

1) Start Regedit: Start > Kør > skriv regedit
2) Tag en sikkerhedskopi!
3) Gå videre til HKEY_CURRENT_USER\\software\\microsoft\\internet explorer\\main
4) I højre side scroller du nedad indtil du kan se der står Start Page
5) Højreklik Start page
6) Skriv din ønskede startside, fx http://www.msn.com.

Jeg håber det virker

Allan Bojsen
www.nettips.dk
Avatar billede fuldstop Nybegynder
17. januar 2002 - 22:51 #3
Avatar billede heliflyer Nybegynder
18. januar 2002 - 00:25 #4
Tak for hjælpen.
En kombination af kapla0 og fuldstop hjalp.
Jeg søgte i registreringsdatabasen efter den forp..... side, og slettede alle linier hvor den indgik, samt gjorde som der stod i link fra kapla0.
Nu investerer jeg i et antivirus program.
Avatar billede fuldstop Nybegynder
18. januar 2002 - 12:06 #5
Det er ikke helt nok bare at slette www,childpaysite,com i regedit, du skal også finde henvisninger til denne (rad06595.tmp) i regedit.
Prøv at se om du kan finde filen på din harddisk og slet  filen bagefter.
Avatar billede heliflyer Nybegynder
18. januar 2002 - 21:00 #6
Tak for rådet,

Det har jeg gjort (uden at vide det) da jeg kørte en diskoprydning, hvor jeg bl.a slettede midlertidige filer.