Avatar billede funstuff.dk Nybegynder
13. januar 2002 - 17:07 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Opsætning af router og netværk med adsl

Hej..

Jeg har lige købt bredbånd fra tdc, og har fundet ud af at man ik kan dele forbindelsen uden en router når jeg har fast ip nummer..

Så har derfor lånt en router af den ven..

Men hvordan opsætter man sådan en så det virker...

Det er en speedstream 5711.

Er der nogle der kan hjælpe med at sætte sådan en op så mit internet kommer til at køre..???

På forhånd tak..
Avatar billede cool_casper Nybegynder
13. januar 2002 - 17:14 #1
Lytter med.....
Avatar billede thaufer Nybegynder
13. januar 2002 - 17:19 #2
Du kan ikke smide en fremmed router på en bredbåndsforbindelse fra tdc..
Du skal bare have en proxyserver
Avatar billede thaufer Nybegynder
13. januar 2002 - 17:20 #3
Routeren skal nemlig sættes op med alle mulige informationer som primær dns, sekundær dns og alt sådan noget, som du sikkert ikke har.
Avatar billede funstuff.dk Nybegynder
13. januar 2002 - 20:51 #4
Jo har fået et papir med dns\'er og ip nummer....

Men hvordan sætter man den op..

Der står på deres side, at de gerne vil sælge en router til 1700, men de yder ingen support på den...

Så man kan vel sætte en router til..
Avatar billede thaufer Nybegynder
13. januar 2002 - 21:12 #5
Den har sikkert et eller andet primitivt OS, som du skal lære. Det kan sikkert opereres via Telnet, så hos Speedstream skulle du kunne finde nogle manualer.
Avatar billede nicklasb Nybegynder
14. januar 2002 - 19:10 #6
Hej!.
Da jeg fik ADSL (også hos TDC) fik jeg en SpeedStream 2601 med. Men jeg fik også en manual (til alle deres modeller). Så prøv at spørge din ven om han ikke har en manual til den.. Ellers må du skrive din e-mail-adresse, så kan jeg scanne den ind og sende en kopitil dig.

/Nicklas B.
Avatar billede atke Nybegynder
15. januar 2002 - 23:55 #7
Min SpeedStream 2601 kan konfigureres fra en browser. Prøv at gå ind på http://192.168.1.1/  Jeg ved ikke om det osse virker på en 5711
Avatar billede supermus Nybegynder
07. juni 2002 - 12:08 #8
Det virker også på en 5711, men prøv med http://192.168.254.254, hvis ikke den virker med 192.168.1.1.
Avatar billede nicklasb Nybegynder
10. oktober 2003 - 17:19 #9
lukketid?!