Avatar billede sebseb2000 Nybegynder
13. januar 2002 - 15:57 Der er 5 kommentarer

Apache

Hej

Jeg har lige sat en Apache webserver op gennem Webmin, serverens interne ip er 10.0.0.2 og den på WAN siden er 212.242.xxx.xxx. Hvordan sætter jeg serveren op så jeg kan komme ind på den udefra via min WAN adressen, det vil sige at den kun virker på den interne adresse (10.0.0.2) nu.
Avatar billede freekyzone Nybegynder
13. januar 2002 - 16:02 #1
du skal bruge den interne ip i bl.a. VirtualHost i apache...

Men som du skriver det vil jeg svare JA. Du går ind på http://212.242.xxx.xxx og derefter vises din side automatisk da den nu går på din interne ip og viser siden...
Avatar billede sebseb2000 Nybegynder
13. januar 2002 - 16:08 #2
Nej jeg har prøvet at skrive den externe IP men browseren står bare og hænger. Det virker kun hvis jeg skriver den interne. Det er nok noget op sætning et sted.
Avatar billede freekyzone Nybegynder
13. januar 2002 - 16:12 #3
hmm... i apache conf skal du kun skrive din interne ip hvis du bruger VirtualHost. Ellers skal du bare skrive din DocumentRoot adresse/sti..

Så skulle det virke når du skriver din ip-adresse (http://ip.ip.ip.ip) i broowseren...
Avatar billede sebseb2000 Nybegynder
13. januar 2002 - 16:28 #4
Hvad er det kommandoen er til at starte apache serveren, jeg har glemt det da jeg bruger Webmin og nu vil webmin ikke starte den.
Avatar billede langbein Nybegynder
13. januar 2002 - 17:49 #5
Kjør i gang linuxconf og gå inn på panel for starting / stopping av services. Hvis event du er en inbitt motstander av linuxconf. Stans og reboot maskinen.