Avatar billede thk_ Nybegynder
13. januar 2002 - 13:21 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Skærmfrekvens falder!!

Hejsa

Jeg har for nylig fået et nyt grafikkort, et Geforce2 Ti. Jeg bruger det på en maskine der har Windows Xp installeret. Normalt kører skærmen med 85 Hz i Windows, men når jeg spiller bestemte spil, f.eks Championship Manager, så falder frekvensen til 75 Hz.
I F.eks Max Payne holder den sig på de lidt mere behagelige 85 Hz.
Hvad skyldes det, at skærmfrekvensen falder?
Jeg har hentet den nyeste driver til kortet!
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. januar 2002 - 13:34 #1
winxp og ver. 23.11 har det ikke så godt sammen - installer ver. 23. 10 i stedet.
Avatar billede bullet! Nybegynder
14. januar 2002 - 06:30 #2
installer det her så husker den alle dine instillinger i dine spil, men du skal først lige indstlle dine opløsninger...

http://www.tweak2.dk/tweaks/nvreffix140b148.zip
Avatar billede bullet! Nybegynder
14. januar 2002 - 20:43 #3
thk_>>> har du gjotdt det? :-)
Avatar billede thk_ Nybegynder
14. januar 2002 - 21:06 #4
Hejsa

Undskyld ventetiden, men jeg har ikke haft tid før nu....

Angående Driveren så hjalp det ikke det store, frekvensen falder stadigvæk....

Og med det program som bullet! har foreslået, kan det vel ikke hjælpe noget at den kan huske det!?
Problemet er jo at frekvensen falder på skærmen, det er ikke noget med opløsningen...det virker fint!
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. januar 2002 - 21:09 #5
Har du prøvet at opgradere driveren til din skærm???
Avatar billede thk_ Nybegynder
14. januar 2002 - 21:37 #6
Jeg kan ikke finde en driver til skærmen, så den står bare som en plug & play skærm!!

Det er en snoldet Compaq mv720...og Compaq er ikke så glde for at dele drivere ud....
Avatar billede bullet! Nybegynder
15. januar 2002 - 08:09 #7
thk_>> det er det program du skal have min ven :-) 100% via det program indtiller du alle dine frekvenser i de givene opløsninger
og så husker programmet dem fremover, det er Nvidia der har lavet dem, det er et gammelt problem det du siger der, problemmet har altid været der siden win 2000 og er her stadigvæk i Xp som egentlig er for dårligt! tjek det nu! :-)
Avatar billede bullet! Nybegynder
15. januar 2002 - 08:11 #8
det fylder ikke en skid.....
Avatar billede thk_ Nybegynder
15. januar 2002 - 16:39 #9
eR PÅ VEJ....:))
Avatar billede thk_ Nybegynder
15. januar 2002 - 16:53 #10
Okay, jeg har hentet programmet, men jeg får bare den melding at programmet KUN understøtter 2000!!

Ellers ser det da lovende ud....
Avatar billede thk_ Nybegynder
15. januar 2002 - 17:03 #11
Okay, jeg fandt selv en anden version, og det virker sku fint :))

Du er min nye gud bullet!
Du har sikret dig en plads i min aftenbøn!!

Også tak til John Stigers for hjælpen...det var da et forsøg værd ;)
Avatar billede bullet! Nybegynder
15. januar 2002 - 23:18 #12
thk_>> nå ok så er der lavet en speciel vision til xp, hvor fandt du irøvrigt den henne?? :-)
Avatar billede thk_ Nybegynder
15. januar 2002 - 23:52 #13
Hejsa

Jeg søgte på google såmænd.

Jeg kan ikke lige huske adr. men jeg søgte på nvidia refresh rate fix og så var den der :)