Avatar billede turbodrengen Nybegynder
13. januar 2002 - 12:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

slette gamle linux partioner!

hvordan sletter jeg mine gamle linux partioner!
Jeg har fra start haft kørt fdisk til at lave 2 partionen, herefter instalerret win XP på C: og herefter igen linux på D:!
(jeg har slettet win XP, så nu er der kun linux tilbage)
Nu vil jeg så have en stor disk! men når jeg booter
fra win startdisk, så kan jeg ikke gørre noget under fdisk! nogen ideer??
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
13. januar 2002 - 14:09 #1
Jeg har bøvlet med samme problm. og fandt ud af at Linux installationen kan bruges.

Så boot op med Linux installations CD, og fortsæt indtil den spørger omk. partioner!

Her kan du vælge \"Manuel\" - og så slette partionerne -> Gem ændringer.

Exit!

Sådan ..
Avatar billede turbodrengen Nybegynder
13. januar 2002 - 14:40 #2
ok.. det funker... tak for hjælpen!
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2002 - 15:12 #3
problemet kan også løses såledesHvis du ikke har HAL91 så download den
www.itm.tu-clausthal.de/~perle/hal91 programmet fylder 1 diskette
start op på denne diskette - skriv fdisk - vælg m for hjælp
- vælg p for print paration table - vælg t for change - vælg den
paration der skal changes det er antagelig /dec/hda1, du vælger altså 1
skriv L for at få vist mulighederne - vælg 83 for Linux vative -
vælg p for at sikre dig at parationen er blevet ændret - vælg w foe
at skrive til harddisken - fjern disketten og genstart maskinen
du kører nu ren Linux på maskinen