Avatar billede tk Nybegynder
08. juni 1999 - 18:25 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

PWS?

Nu har jeg installeret PWS - men hvordan får jeg sat det op osv. så det kan afvikle mine ASP-Database sider på min harddisk!??

Skriv til: kasper@funkcrew.dk
tak!...
Avatar billede cybles Nybegynder
08. juni 1999 - 18:28 #1
Hvilket operativ system benytter du ?
Avatar billede cybles Nybegynder
08. juni 1999 - 18:29 #2
Du kan afvikle det uanset hvilket operativ system du benytter, hvilke fejl får du siden du spørger ?
Avatar billede cybles Nybegynder
08. juni 1999 - 18:30 #3
Du skal fortælle lidt mere, hvilken database taler vi om ? har du oprettet en driver til databasen o,s,v ?
Avatar billede tk Nybegynder
08. juni 1999 - 18:38 #4
Jeg har bare installeret det fra Win98 cd'en i win95 - og det kører fint, men jeg kan ikke afvikle mine ASP sider - jeg er halvlam til at bruge det PWS - jeg skal bare vide hvad jeg skal gøre efter jeg har installeret det, om der er nogle specifikke steder jeg SKAL lægge min ASP dokumenter.

Men jeg har ikke oprettet nogen driver til databasen, det aner jeg ikke hvordan man gør - det plejer jeg da aldrig at gøre når jeg skal uploade til min server.
Avatar billede cybles Nybegynder
08. juni 1999 - 18:48 #5
Nej der er ikke nogen bestemte steder som du skal lige dine asp sider, hvorfor kan du ikke afvikle dem ? skriver den om du vil åbne filen eller downloade dem ? eller hvad er problemet ?
Avatar billede cybles Nybegynder
08. juni 1999 - 18:50 #6
Jeg havde overstående problem på NT og rettede det ved at konfigurere min browser så den ikke brugte proxy server til min lokal maskine.
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
08. juni 1999 - 18:58 #7
Avatar billede diktator Nybegynder
08. juni 1999 - 18:59 #8
Gå ind under advanced options i din Personal Web Manager og add virtual directory. lad stien pege på mappen hvor du gemmer dine ASP sider.
Du skulle nu kunne eksekvere dine sider i browseren ved at kalde dit computernavn (Default)/plus navnet på dit virtualle bibliotek.
Avatar billede tk Nybegynder
08. juni 1999 - 19:20 #9
Jeg har oprettet biblitoteket kp under c:\inetpub\wwwroot\
og også tilføjet virtuelt bibliotek, og jeg lod bare stå "Ny virtuel mappe".
I kp ligger default.asp som ser sådan ud:

<html>
<body>

<% response.write "Tidspunkt : " & Now %>

</body>
</html>

Men når jeg kører asp filen i min browser viser den bare en blank side.?
Avatar billede diktator Nybegynder
08. juni 1999 - 19:24 #10
Prøv at ændre navnet "ny virtael mappe" til "test" og skriv følgende i din browser:
http://default/test
Avatar billede meyer Nybegynder
08. juni 1999 - 19:37 #11
Prøv:
http://localhost/kp

that's it :o)
Avatar billede tk Nybegynder
08. juni 1999 - 19:51 #12
super duper meyer, hvordan skal du få pointene?
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
08. juni 1999 - 20:05 #13
afvis cybles svar, thats it
Avatar billede ulrik Nybegynder
09. juni 1999 - 10:39 #14
Du skal huske at kører siderne over pws, det gøres ved du start internet explorer eller hvad du nu bruger og skriver http://localhost/...

Hvis andre skal ind og se din side skal de skrive denne adresse :
http://(ip'en din computer har)/...

Avatar billede tk Nybegynder
09. juni 1999 - 12:27 #15
Meyer skal have point'ne, men hvordan fanden skal jeg give dem til ham?
Avatar billede cybles Nybegynder
09. juni 1999 - 12:29 #16
Han skal bare komme ind og svare på dit spørgsmål. Det gør han nok på et tidspunkt.
Avatar billede meyer Nybegynder
09. juni 1999 - 12:30 #17
Hej du :o)
Avatar billede cybles Nybegynder
09. juni 1999 - 12:37 #18
Og nu skal du taste på acceptere, og du overføre så de point til meyer.
Avatar billede cybles Nybegynder
09. juni 1999 - 12:42 #19
Hej Meyer

Jeg var lige inde og kigge på dine flotte sider var det svært at sætte den postkort service op ? hvilke tekninker benytter det ? det ser ud som om det er lavet i asp ? Hvis du er intresseret i at bytte, fyre jeg gerne 300 point af på spørgsmålet, bare giv lyd for dig så opretter jeg et spørgsmål.

De bedste hilsner Anders
Avatar billede meyer Nybegynder
09. juni 1999 - 13:00 #20
Hej Anders.

Det hele er forklaret her, layoutet må du selv klare. Har du nogen problemer skriver du bare :o)

http://www.4guysfromrolla.com/webtech/042399-1.shtml

Meyer
Avatar billede tk Nybegynder
09. juni 1999 - 13:02 #21
You're guys are the greatest!
Jeg har faktisk et spørgsmål til - men det er om Jmail-  er der nogen der er gode til det? (svar giver 400 point)
Avatar billede meyer Nybegynder
09. juni 1999 - 13:05 #22
Anders.

Fik du nogensinde Markedspladsen til at virke?

meyer
Avatar billede cybles Nybegynder
09. juni 1999 - 13:11 #23
Meyer

Ja det virker fint. Mange tak for din store hjælp udover jeg fik brugt markedt til at køre, gav mig en lille indsigt i hvordan asp og databaser hænger sammen. Kan jeg ikke logge dig til at sende mig de filer til den post kort service til mig ? Jeg opretter lige et spørgsmål.

De bedste hilsner Anders
Avatar billede meyer Nybegynder
09. juni 1999 - 13:18 #24
Her er den igen!!

Hej Anders.

Det hele er forklaret her, layoutet må du selv klare. Har du nogen problemer skriver du bare :o)

http://www.4guysfromrolla.com/webtech/042399-1.shtml

Meyer
Avatar billede cybles Nybegynder
09. juni 1999 - 13:22 #25
Hi Meyer

Ok svar lige på det spørgsmål jeg har stillet dig så det kan komme ud af verden jeg kender godt overstående link.

De 300 point er ment som tak for den hjælp du gav mig da jeg bøvelde med det brugt marked.

De bedste hilsner Anders