Avatar billede thaufer Nybegynder
13. januar 2002 - 11:09 Der er 1 kommentar og
1 løsning

3D Prophet 4500 og XP

Jeg har nogle problemer med 3D Prophet 4500 og XP Pro.
Mit System:
CPU: Pentium III 800MHz
RAM: 448MB SDRAM (133MHz)
Harddisk: 20GB
Styresystem: WinXP Pro
Driver: 3DPK-XP-9031.exe

Mit kort er som sagt et 3D Prophet 4500, og det er virket udemærket, men nu virker det pluselig ikke mere. Når jeg forsøger at bruge pogrammet dxdiag som følger med til windows, kan det ikke udføre nogle direct3D tests, da skærmen simpelthen bliver flydt ud af en stor dialogbox, som er hvid indeni og ikke har noget indhold. Derefter ændre den sig til nogle lilla streger på hele skærmen og tilbage til sortskærm med dialogboxen igen. Så den eneste måde jeg kan komme af med det på er ved at trykke esc.

Først kørte jeg med win98SE og winxp sideløbende, men da problemet opstod i 98SE efter en driver opdatering, 3DPK-9X-9031.exe , valgte jeg at formaterer hele skidet og starte forfra. Det gjorde jeg, og køre nu kun med xp pro.

Nu er mit spørgsmål, hvordan jeg får det til at virke med opengl og direct3d? Kommer der snat en ny driver. Eller skal jeg til at formaterer igen og ligge ME/98 på?

Hilsen Klaus

PS.: Det skal siges at kortets ydelse i windows, altså i højeopløsninger på skrivebordet kører helt normalt og perfekt.
Avatar billede thaufer Nybegynder
13. januar 2002 - 21:44 #1
hmm
Avatar billede zlinky Nybegynder
02. marts 2002 - 11:01 #2
Har precis det samme problem ! Så jeg vil blive meget glad hvis der er nogen der har et svar!