Avatar billede vestergaard Nybegynder
08. juni 1999 - 17:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

WordPad filer gemmes som .doc filer

Når jeg sender en mail med en vedhæftet
WordPad fil, modtages denne som en word fil (.doc), og modtageren har vanskeligt ved at åbne den.
Avatar billede hanne Nybegynder
08. juni 1999 - 18:48 #1
vælg at gemmen som ren tekst eller RTF.

Bemærk den lille rulle skakt- der er flere fil formater, at vælge i mellem.
Men wordpad gemmer i Word hvis du ikke vælger.
Vi har lige brugt noget tid på det problem på skolen. Og opklaret det.

Hanne
Avatar billede vestergaard Nybegynder
08. juni 1999 - 20:10 #2
>>Hanne - På mit keyboard er der en knap der hedder Word Processor - den aktiverer pt. WordPad - den er således hurtig at bruge hvis jeg lige vil skrive en lille ting. Når jeg trykker "gem" eller "gem som" skiftes der automatisk til mappen "dokumenter"
(ingen lille rullepanel!)og WordPad filen gemmes som .doc.

nv
Avatar billede hanne Nybegynder
08. juni 1999 - 20:25 #3
Skal det være smart? eller skal det kun e bruges?
Hvis du skal bruge Wordpad hurtig - så sæt et genvejs icon - på skrivebordet eller i proceslinien.
Således at du bestemmer hvilket format der skal gemme i.

Senere kan du så gå ind i indstillinger i stifinder, hvis du tør. Og bestemme hvilke filer der skal accoriceres med wordpad.

Avatar billede Slettet bruger
08. juni 1999 - 22:34 #4
Gennerationsforskellen på WordPad kan også give problemer. Brug ren tekst eller HTML. Erstat NotePad med EditPad, Så kan man lidt af hvert.
Avatar billede vestergaard Nybegynder
09. juni 1999 - 08:27 #5
tak til hanne og kharder - det prøver jeg så

nv