Avatar billede bmg_cool Nybegynder
12. januar 2002 - 21:28 Der er 9 kommentarer

Banning på mIRC

Er der nogen som ved om man kan komme uden om en banning på mIRC??

Jeg har stofa internet.
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2002 - 21:32 #1
Hvis du spørg hvorvidt, du kan undgå at blive bannet fra en kanal/server på IRC netværket - så er svaret vel: Opfør dig ordentligt, så sker det ikke.

Et ban virker på din host/ip. Der sættes et mønster som: *!*@*.no eller
*!*@216.238.139.*. Matcher du dette mønster nægtes du adgang til serveren eller den pågældende kanal.

Hvis du har dynamisk IP, kan du alt afhængig af det ban, der er sat, komme uden om det ved at reconnecte til Internettet.
Avatar billede thaufer Nybegynder
12. januar 2002 - 21:37 #2
Men du har vist stofanet, hvilket betyder du har fastip. Den kanal du er blevet bannet fra vil ikke tage dig ind... :(
Avatar billede razersedge Nybegynder
12. januar 2002 - 22:54 #3
Tror det han mener er at han er blevet g-lined (eller hva det nu hedder)

Igen, det sker ikke hvis man opfører sig ordentligt,
Avatar billede rahzei Nybegynder
03. februar 2002 - 19:03 #4
ellers ville et skift af hostmask hjælpe ? Kig i dns afdelingen...
Avatar billede loonz Nybegynder
28. marts 2002 - 02:38 #5
Du kunne jo ellers få én af dine venner til at logge ind på kanalen og unbanne dig.. ville da nok være det letteste?

/Loonz
Avatar billede pacman Nybegynder
14. maj 2002 - 17:15 #6
du kan undgå den ved at bruge en web-irc, da de ikke benytter DIN mask, men den mask "de ligger" på..
du kan også få en eller anden til at sætte en bouncer op..
læs om bouncing HER:
http://www.eggxpress.com/irchelp/ircbounce.html
Avatar billede pacman Nybegynder
14. maj 2002 - 17:17 #7
Avatar billede loonz Nybegynder
11. juni 2002 - 01:05 #8
Lukketid?
Avatar billede tji Nybegynder
18. oktober 2002 - 22:16 #9
lad være med at provokere eller bryde deres regler?
Der er kun en grund til at man skulle kunne komme uden om, og det er hvis der er blevet lavet takeover på din eller jeres chan!