Avatar billede fcoan Nybegynder
12. januar 2002 - 20:32 Der er 5 kommentarer

Modemproblem

Jeg prøver at fixe min datters PC.

Det er en IBM Aptiva med Windows 95 og et indbygget IBM 28,8 Mwave-modem.

Modemet fungerer ikke.
Hvis jeg kigger i Denne computer, enhedshåndtering, står der, at enheden fungerer korrekt.

Hvis jeg derimod kigger i Kontrolpanel, Modem, Diagnosticering vises der følgende Fejl:
ATI5
ATI6
ATI7.

Jeg har installeret et eksternt modem og ved at kigge som ovenfor fremkommer ingen fejl - lamperne på modemet blinker også, mens PCen kommunikerer med modemet.

Problemet er bare, at jeg ingen steder kan vælge det eksterne modem - de steder, hvor jeg kan vælge, fremkommer kun det indbyggede IBM 28,8 bps Mwave-moden.

Hvad gør jeg?
Avatar billede peet-49 Novice
12. januar 2002 - 20:39 #1
Du går i enhåndshåndtering, og fjerner modemet, genstart komputeren, så finder win det igen og lægger driveren ind, du skal bare følge anvisningerne.
Avatar billede monstermand Nybegynder
12. januar 2002 - 20:40 #2
Har du prøvet at deaktive IBM modemet?
Avatar billede aplicor Nybegynder
12. januar 2002 - 20:42 #3
ok, tænd modem og tilslut det computeren
Kør fra kontrolpanelet, modem
Klik på tilføj modem, og be\' computeren om at lede efter modem - finder den det?

Hvis du allerede har fundet det, så forsøg evt, at flytte den fra com2 til com1 (dvs. bytte mus og modem, hvis musen benytter com1).

Hvis alt er som det skal være. Gå ind under \"min computer\" vælg netværk via modem, opret ny forbindelse og vælg dit modem fra listen.

Virker noget af dette?
Når det står på denne liste
Avatar billede monstermand Nybegynder
12. januar 2002 - 20:43 #4
du kan også gå ind på IBM\'s hjemmeside og finde frem til den driver der er brug for. Når du så fjerner modemet og genstarter vil Windows begynde at installere det igen. Så skal du bare vælge at du selv vil vælge fra liste, og så installere det du har downloadet.
Muligvis vil det også virke hvis du opdaterer driveren i modem-egenskaber under enhedshåndtering
Avatar billede goulduck Nybegynder
14. januar 2002 - 09:34 #5
Som monstermand er inde på - hvilket model/type nummer har den Aptiva?

Det sidder på et lille klistermærke, er opbygget således: 1234-1AB

Du kan også i gå i BIOS og så smutte ind under \"information\" (tror jeg nok det hedder). Her kan du også se model nummeret. Det vil dog blive vist på en lidt anden måde, end den jeg beskriver.