Avatar billede dauer Nybegynder
12. januar 2002 - 20:26 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

deling af båndbredde med switch

jeg har 2 computere der deler en adsl-forbindelse gennem en switch. Når min forbindelse er en 512/128 kan jeg så downloade med på begge computere samtidig? Eller deler de båndbredden mellem sig?
Jeg synes nemlig godt at jeg kan downloade med rimelige hastigheder på begge computere samtidig, men hvis jeg downloade på den ene og spiller feks counterstrike på den anden har jeg enorme ping.
Avatar billede treogtyve Nybegynder
12. januar 2002 - 20:32 #1
De deler bredbåndet mellem sig.
Avatar billede samtech Nybegynder
12. januar 2002 - 20:33 #2
De 512/128 er din sammenlagte båndbredde.
Så de deler den.
Avatar billede aplicor Nybegynder
12. januar 2002 - 20:33 #3
de deles begge om båndbredden, flaskehalsen er udelukkende ADSL forbindelsen. Har du desuden væsentlig længdeforskel i netkablerne mellem computere og switch (det er vel en hub, ik?) kan der godt være et øget antal kollisioner på dit eget hjemmenetværk. Nu kender jeg ikke counterstrike\'s kommunikationsmetode til andre pc\'er, så jeg ved ikke om den evt. sender en broadcast ud på det interne netværk - er der nogen der ved det?
Avatar billede dauer Nybegynder
12. januar 2002 - 20:43 #4
aplicor>> det er en switch.
ved I forresten om switchen automatisk kører med hel duplex eller om den skal instilles til det?
Avatar billede samtech Nybegynder
13. januar 2002 - 02:44 #5
Det er maskinerne der styrer det, hvis du sætter dine maskine til halv duplex, vil den køre det.
Afhængig af kvaliteten og modellen af switchen, vil det være gældende for alle porte eller kun den enkelte. Ligeledes med hastigheden, hvis det er en 10/100.