Avatar billede fartzzz Nybegynder
11. januar 2002 - 15:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Overlapping af partitioner

Hej..
Jeg har haft installeret Linux 6.1 Red Hat(chartman)
Jeg havde ikke lavet en partition til den. Den kørte på den fulde harddisk.
Jeg ville så fjerne det hele og ligge winsux ind. Jeg fulgte en tutorial fra sslug, men der gik et eller andet galt.
Jeg fandt ud af at den havde lavet 2 partitioner.
1 udvidet ?dos? og en primary.
min harddisk er på 19,5 gb. Den primære dos partition er på 11,5 og den udvidet havde 19.5.
Jeg prøvede fips20, men den sagde så at de 2 partitioner overlappede hinanden.
Jeg har prøvet at slette partitionen i fdisk. Men den siger jeg ikke kan slette den.

Er der nogle der har nogle iddér hvad jeg kan gøre?
(hvordan kan jeg slette alle partitioner og starte forfra)
Avatar billede nikor Nybegynder
11. januar 2002 - 17:08 #1
du skal starte instalationen af redhat igen, på et tidspungt skal du lave nogle partioner her skal du vælge manuel eller fdisk eller noget i den retning her vil du kunne fjerne dem.
Avatar billede fartzzz Nybegynder
11. januar 2002 - 17:20 #2
Det har jeg prøvet. Jeg har både prøvet med Red Hat instalationen og Suse instalationen. Men den kommer op med at der er fejl i partitionen.
Avatar billede fartzzz Nybegynder
13. januar 2002 - 20:39 #3
Jeg har også prøvet partition magic.. Godt nok en demo.. Men jeg kunne ikke engang starte den, pga: fejl i partitionerne.
Avatar billede fartzzz Nybegynder
14. januar 2002 - 16:32 #4
Lader lige sprg\'et stå i et par dage.. Det kunne jo være dejligt at få de ca.9 gb tilbage ;o)
Avatar billede fartzzz Nybegynder
16. januar 2002 - 21:49 #5
Lukker og slukker :o(