Avatar billede kidwyw Nybegynder
11. januar 2002 - 15:01 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

sort skærm!!

efter at have formateret min hd har jeg  forbundet tv-out/grafikkort (chaintech GF 2 mx 100/200) og tv med et alm. phonokabel......indstalleret drivere (ver. 23.11 nvidia)
men jeg kan ikke finde mit tv....dvs min comp kan ikke finde det når jeg ber\' den om at finde alt. skærme.........problemet er at det virkede findt for ca 8 timer siden.........
det fatter jeg ikke
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. januar 2002 - 15:06 #1
På min bærbare, virker tvout med det samme på windows 98. Derimod skal man ind og vælge tv skærmen som den primære i Windows XP. (har selvfølgelig lavet en hotkey der gør det)

Prøv at gå ind i egenskaber for skærm og se om du ikke kan vælge tvskærmen som primær skærm.
Avatar billede kidwyw Nybegynder
11. januar 2002 - 15:08 #2
den kan ikke finde skærmen
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. januar 2002 - 15:14 #3
Lyder umiddelbart som forkerte drivere, men mit grafikkort er et ATI Rage, så jeg kender ikke meget til nividia drivere.

Forresten vil tv\'et aldrig vises i Enhedshåndteringen eller blive installeret hvis du vælger Tilføj Hardware, da det kun er Grafikkortet og driveren, der ved der er en TV-out function indbygget.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
12. januar 2002 - 20:10 #4
du har vel tjekket om stikkene sidder HELT ordenlig fast osv??!! ;0) havde lign. problem.... hehe
Avatar billede kidwyw Nybegynder
13. januar 2002 - 18:22 #5
jeg hat tjekket om de sidder som de skal......min comp kan ikke finde tvskærmen
Avatar billede cgleerup Nybegynder
05. februar 2002 - 14:02 #6
Hmfff.....
Du skal altså ikke forvendte at din computer selv finder ud af at der rent faktisk sidder et tv i den anden ende af det omtalte stik, dit tv tilkobles nemlig ikke som hardware men får blot signal fra dit tv-out kort som altså optræder som hardware - så fortvivl ikke, der er en løsning!

Den hedder manuel indstilling, og er nu slet ikke så slem.

Under dine skærmegenskaber har du mulighed for et eller andet sted at vælge at du vil bruge en skærm nummer 2, hvis ikke du har noget der minder om dette, hverken i standard egenskaberne eller de avancerede egenskaber, er det formentlig fordi du ikke har fået installeret alt softwaren.
Hvis det er tilfældet, installere du blot din software igen, og det skal ikke være windows medfølgende drivere du skal benytte, det skal være dem der følger med dit kort, eller en opdatering til disse som du henter ved producenten af dit kort!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
05. februar 2002 - 14:05 #7
Du skal iøvrigt huske at din skærm nummer to skal sættes til at være tv, Pal system - og at din skærm/tv skal stå på av, eller hvad valget for denne indgang nu er.
I opsætningen på computeren finder du også en indstilling imellem svhs og composit, den skal i dit tilfælde stå på composit, der er det kabel der også betegnes som phono. Svhs ligner lidt et ps2 og har navnet component!
Avatar billede kidwyw Nybegynder
11. februar 2002 - 12:29 #8
hej igen

har lige været væk i et stykke tid..................

i min prop>settings>advanced>twinview.....der kan jeg "finde skærme"
når eg trykker på den sker der intet
Avatar billede cgleerup Nybegynder
04. april 2002 - 13:56 #9
Nej men prøv at lade være med at trykke og vælg i stedet at din skærm nummer to er en tv skærm, pal-standard og hvilket stik du overføre signalet igennem!

så skal det altså virke!