Avatar billede lkhlars Nybegynder
11. januar 2002 - 14:52 Der er 5 kommentarer

Kolonne positioner i DTS pakker

Hvordan ser man koloenne positionen i DTS pakken, dvs et tal som angiver den præcise position for kolonnen?
Avatar billede tmceu Praktikant
11. januar 2002 - 15:21 #1
Vil du kolonne rækkefølgen i transformationer eller ?

Prøv at forklar lidt nærmere...
Avatar billede lkhlars Nybegynder
11. januar 2002 - 15:28 #2
Jeg er ved at lave et udtræk fra Interbase over i ms sql. dertil bruger jeg en transformation til flade filer. Man skulle kunne se kolonne-positionen i den flade fil som bruges af sql server. Hvordan det?
Avatar billede tmceu Praktikant
11. januar 2002 - 15:32 #3
Du kan kun se det ved at kigge på properties for transformeringen.

Dette gør du ved at dobbelt-klikke på pilen mellem source og destination i DTS Designer. Det første faneblad er Source. Klik på Preview knappen og du vil se op til 200 rækker fra filen.

Alternativt kan du vælge fanebladet Transformation, og se hhv. Source og Destination samt mappingen i mellem kolonnerne som pile.

Er denne transformering vist som en samlet, kan du dobbelt-klikke på pilen og det vil åbne i \"column order view\".
Avatar billede lkhlars Nybegynder
11. januar 2002 - 16:10 #4
Det jeg ikke forstår er, at jeg er ved at tilføje nye kolonner til en gammel DTS fil. Min kildefil er ok! Men de previews jeg får af filen er af den gamle fil. Jeg kan heller ikke se kolonnernes position som er et tal fx. --33
Avatar billede tmceu Praktikant
11. januar 2002 - 16:16 #5
Med tallet eks. 33, mener du så den overskrift der bliver lavet \"Col033\" ?

Og du har selvfølgelig kontrolleret på properties for tekstfilen i DTS Designer, at det er den rigtige sti/filnavn/extension du bruger i.f.t. den nye fil ?