Avatar billede zimmermann Nybegynder
11. januar 2002 - 13:17 Der er 10 kommentarer

Vil ikke opdatere via driver?

Hej Alle!
Jeg har et problem med at få opdateret min via driver på mit Soyo Sy-k7v dragon+. Hver gang jeg genstarter siger den at den (XP) har fundet ny hardware. Via bus master IDE. Den starter så denne her wizard og søger efter en driver. En sådan kan desværre ikke findes! og enheden bliver ikke installeret korrekt. Jeg har hentet den nyeste version af 4in1 på soyo\'s hjemmeside. Eftersigende XP kompatibel. Jeg kører den installer der er med og maskinen genstarter. Sammer resultat! windows har fundet ny hardware....SKOD WINDOWS..:-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. januar 2002 - 13:24 #1
jeg tror du skal se om der ligger en INF fil den mappe du pakker 4in1 ud i.
Gør der det kan du tvinge Windows til at læse den ved hjælp af \"Har diskette\" og så finde mappen med INF filen.
Normalt er der en 4in1 driver indbygget, så det skulle ikke være nødvendigt med en ny.

Hvilken version 4in1 har du hentet?
Avatar billede asmodeus Nybegynder
11. januar 2002 - 13:24 #2
Avatar billede 1003 Nybegynder
11. januar 2002 - 13:26 #3
hvad med at acceptere den harware den finder og derefter installere den du har downloadet..
så er der jo godtnok en hardware du ikke har brug for men så slipper du for den autodetect windows hele tiden laver :o]
Avatar billede zimmermann Nybegynder
11. januar 2002 - 13:41 #4
retaxes>>Den service pack jeg har hentet hedder 437.
Jeg har prøvet at \"tvinge\" windows til at tage den .inf fil jeg har hentet, men uden resultat
asmodeus>>så vidt jeg umidelbart kunne se ud fra svarene skulle der netop ikke være problemer med den service pack jeg har hentet
1003>> jeg har netop ladet den acceptere den hardware for derefter at indstallere den driver jeg har downloadet. Når den så genstater kan jeg starte forfra..:-(
Avatar billede zimmermann Nybegynder
11. januar 2002 - 13:49 #5
Det er iøvrigt min raid controller der laver knuder, så vidt jeg kan se i \"device manager\"
Avatar billede asmodeus Nybegynder
11. januar 2002 - 14:27 #6
har du prøvet BIOS opgradering ?
Avatar billede zimmermann Nybegynder
11. januar 2002 - 14:40 #7
nej...:-) ikke endnu. Det har jeg ikke rodet mig ud i før, så det ser jeg som sidste udvej.
Avatar billede asmodeus Nybegynder
11. januar 2002 - 15:22 #8
Det kunne nemt være svaret på dine bønner... :-)

og så slemt er det altså heller ikke at lave en BIOS opgradering.

mvh/
Asmodeus
Avatar billede zimmermann Nybegynder
11. januar 2002 - 15:32 #9
hmm..:-) jeg trækker den lidt og ser om der kommer andre ideer ind, men kender du i givet fald en god online guide?
Avatar billede 1003 Nybegynder
26. februar 2002 - 15:05 #10
Har du fået svar på dit spm.?