Avatar billede danic Nybegynder
11. januar 2002 - 13:00 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

kryptering af source code

Er de nogle der ligger inde med en funktion til at
kryptere html/php kode, så gæster ikke kan aflæse den via browser / View => Source?
Avatar billede maxium Novice
11. januar 2002 - 13:03 #1
brugeren kan ikke se det der er skrevet i php men kun html men de kan hente siden (med et program) og se det hele
Avatar billede danic Nybegynder
11. januar 2002 - 13:07 #2
Jeg ved godt at de ikke kan se den php kode der bliver der bliver kørt på serveren, men jeg vil godt beskytte hele min kode.

Jeg ved f.eks. ww.edc.dk bruger noget script.

Hente siden med et program, det har jeg ikke hørt om før?
Avatar billede myplacedk Nybegynder
11. januar 2002 - 13:09 #3
html og javascript kan du *ikke* beskytte.

Du kan højest genere folk, men det går mest ud over folk der ikke er interesseret i din kode.
Avatar billede myplacedk Nybegynder
11. januar 2002 - 13:10 #4
Rettelse: Det *plejer* at gå mest ud over...
Avatar billede ans_dk Nybegynder
11. januar 2002 - 13:14 #5
lol
d:-)

hvis du krypterer html koden ,,,,, øøhhhh, hvordan skal så browseren kunne parse html koden og vise siden på brugerens skærm ???

du kan ikke beskytte din html kode !
nogen bruger javascript til at vise en dialog box, for at slå brug at højre museknap ... den det duer ikke .... man kan bare slå javascript fra, og så er den \"beskyttelse\" væk ...

mvh,
ans_dk

ps: happy coding ...
Avatar billede delwin Nybegynder
11. januar 2002 - 13:22 #6
jeg hørte for noget tid siden om et program der disablede folks view source miligheder.. men det var vist ikke så fedt, for når der kom en bruger, skulle de først acceptere en security warning, så programmet kunne få lov til at skrive til internet explorers settings.. + at det kostede 1 googol..
Avatar billede delwin Nybegynder
11. januar 2002 - 13:22 #7
det skræmte surferne væk fra siden..
Avatar billede danic Nybegynder
11. januar 2002 - 13:25 #8
Jeg kan godt se din point ans_dk :)
Avatar billede myplacedk Nybegynder
11. januar 2002 - 13:30 #9
danic > Man kan faktisk godt kryptere det, der sendes til klienten. Men sammen med det krypterede må du så sende et dekrypteringsprogram i javascript, inkl. nøgle.

De bedste forsøg på at skjule kilden jeg har set, bygger på det princip. Jeg har faktisk oplevet op til 2 minutters arbejde med at få fat i sourcen, når den metode er brugt!

Den metode har desuden den fordel, at det ikke forhindrer højreklik. Jeg tror det er den metode der går mindst ud over folk, der alligevel ikke er interesseret i din kode.
Avatar billede ans_dk Nybegynder
11. januar 2002 - 13:32 #10
det\' godt du ser pointEN, men hit lige med nogle pointS, tak  !

d:-))

woooowwwwww, jeg bliver rig af alle disse experten points .... så jeg en dag kan købe mig en P 911 biturbo

ggggg

viva eksperten.dk !

d:-))

gggggggg
Avatar billede ans_dk Nybegynder
11. januar 2002 - 13:38 #11
myplacedk> cool nok, men  så vil din båndbrede forbrug stige voldsomt, og det koster $$$$$

jeg er enig med dig, hvorfor skulle folk stjæle din html kode .... det vil måske hellere stjæle din PHP kode ... men det kan de ikke. ok, de kan godt alligevel, men så skal de cracke !!!

d:-))

det var så min exp dosis for i dag ... nu skal jeg tilbage til det rigtige arbejde ....

hej så længe !
Avatar billede myplacedk Nybegynder
11. januar 2002 - 13:40 #12
ans_dk > 2 minutter? Er det cool? Heh... :) Det gad jeg ikke bruge timevis på at udvikle... ;-)
Avatar billede danic Nybegynder
11. januar 2002 - 13:41 #13
ans_dk hvis du vil have points, må du give mig noget der rykker mig nærmere på en løsning.

Det må gerne være Java, evt. et link.
Avatar billede ans_dk Nybegynder
11. januar 2002 - 13:43 #14
øøøøøøøøøh, der er IKKE noget løsning !

drop det !

I don\'t care about ya points .... hvad skal jeg med dem?? ... jeg svarede, bare fordi jeg ville hjælpe dig lidt på vejen ....

d:-))

/ans
Avatar billede ans_dk Nybegynder
11. januar 2002 - 13:45 #15
myplacedk> cool nok, (ironisk ment!)

gggg
d:-))

/ans
Avatar billede myplacedk Nybegynder
11. januar 2002 - 13:54 #16
Hvis du har noget, du ikke vil have kopieret, så er der kun én udvej: Lad være med at lægge det på nettet.

Desuden tror jeg næppe, at folk der har lyst til at kopiere det, har noget særligt at bruge det til.