Avatar billede jazzper22 Nybegynder
11. januar 2002 - 10:12 Der er 2 kommentarer

Hvad sker der inden Windows starter op???

Jeg har fået en opgave som er at finde ud hvad der sker fra det øjeblik man trykker på ON knappen og til Windows(98) kommer fem på skærmen????
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. januar 2002 - 10:15 #1
Tja, først kører der en såkaldt POST - hvor BIOS programmet i maskinen tjekker den forskellige hardware.
Så leder POST´en efter første spor på harddisken, der angiver hvor man skal finde første systemfil. Den guider enten til windows opstartsfilen eller til en eventuel bootmanager.
Så kører windows stille og rolig op derfra.
Avatar billede trismegistos Nybegynder
11. januar 2002 - 10:33 #2