Avatar billede laiyin Nybegynder
10. januar 2002 - 23:10 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Installationsproblemos

Jeg har lige fået ombyttet et defekt motherboard. Nu kan jeg ikke komme ind
i windows, så jeg formaterede partitionen og ville installere på ny. Hver
gang den skal til at installere kommer der en BSOD, og her handler fejlene
typisk om filsystemet. Jeg har tjekket min hd, både med ibm drive fitness
tool og scandisk, men der er ingen fejl på hd\'en. Jeg har forsøgt med to
forskellige cd rom drfev, også uden held.
Kan disse fejl komme pga en defekt cpu, for jeg har konstateret en lille my
af en skade i hjørnet af cpue\'en(AMD XP 1600+). Den starter fint op, uden
problemos. Jeg kan simpelthen alt andet end installere et OS (og det er jo i
grunden ikke ret meget)
Avatar billede laiyin Nybegynder
10. januar 2002 - 23:11 #1
En typisk BSOD er PAGE_FAULT_IN_NON_PAGED_AREA
Avatar billede moonrider Nybegynder
10. januar 2002 - 23:13 #2
det kan også skyldes en deff installations skive (er sket før) hvis den er org. så send den ind til microsoft og du får den byttet.
Avatar billede grinderslev Praktikant
10. januar 2002 - 23:16 #3
Prøv om du kan slå din cache fra...
Det lyder som om du har fået endnu et defekt bundkort..
Avatar billede grinderslev Praktikant
10. januar 2002 - 23:20 #4
Ja, det kan ligge i din CPU
Avatar billede laiyin Nybegynder
10. januar 2002 - 23:27 #5
Hvordan slår jeg cache fra. Hvis det ligger i cpu\'en er det så ikke underligt at det først er når jeg installerer windows det sker. Jegf har lige forsøgt mig med min Windows 2000 cd. Der kunne jeg installere programmet, men der kom BSOD i opsætningen.
Avatar billede grinderslev Praktikant
10. januar 2002 - 23:34 #6
Det gør du inde i BIOS.
Det undrer mig lidt, at du kan installere WIN2K uden problemer, den burde være lige så følsom over for side fejl.
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. januar 2002 - 23:42 #7
.
Du kan også lige prøve at Loade Default Setup i bios!
Avatar billede laiyin Nybegynder
11. januar 2002 - 00:08 #8
Jeg kunne jo heller ikke gøre installationen færdig i windows 2000. Findes der et program man kan lægge på en bootdisk og så den vej undersøge cpu\'en?
Avatar billede laiyin Nybegynder
11. januar 2002 - 00:09 #9
Pis. Nu kom jeg til at acceptere svaret. Jeg laver spørgsmålet opretter spørgsmålet igen. Det var vidst de letteste point du har fået moonrider
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. januar 2002 - 00:11 #10
Det har sikkert været det samme problem, derfor Load Default Setup i bios!

Jeg har set det så mange gange hos mig selv når jeg reinstallerer, så er jeg pisket til at Loade Default Setup i bios!
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. januar 2002 - 00:12 #11
husk at skrive det nye spm. her, ellers kan vi ikke følge det op!
Avatar billede laiyin Nybegynder
11. januar 2002 - 00:25 #12
Jeg har oprettet et nyt spørgsmål der hedder installationsproblemos - igen - mange point.
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. januar 2002 - 00:34 #13