Avatar billede acra.dk Nybegynder
10. januar 2002 - 22:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Win98 drev-problem

Hej
Jeg har et større problem...
Jeg har netop formateret drev C: og instal Win98 igen.
Men da jeg så kørte win kom mit backup drev (D:) ikke frem. Jeg troede derfor at instal. havde slette denne partition, men det er dog ikke tilfældet, man kan stadig se partitionen på FDISK, men den er for det første hverken FAT16 eller FAT32, der står faktisk ikke noget der hvor det burde stå, men der er noget på drevet, 75% fyldt.
Nogle der ved hvordan jeg får gjort så jeg får vist drevet under Denne Computer? Jeg vil nødig slette partitionen, da der ligger en del vigtige ting på.

--
Ronni Egeriis
acra|network
Avatar billede dkn Nybegynder
10. januar 2002 - 22:32 #1
Har du haft win2000 på din computer?
Hvis du ikke kan se den i win9x kunne det være fordi drevet er NTFS filsystem - så skal du bruge win2k til at få adgang med.
Ellers kan det jo være at den a slået fra i bios eller hva?
eller det mest usandsynlige....et kabel som er gået løst.

dkn
Avatar billede acra.dk Nybegynder
10. januar 2002 - 22:39 #2
jeg har ikke haft win2k ... så det er ikke NTFS...
Jeg tror lige jeg kigger i BIOS, man ved aldrig... det med kablet er det jo ikke, så ville C: heller ikke have været der da det er samme harddisk..!
Avatar billede dkn Nybegynder
10. januar 2002 - 22:46 #3
lol det har du ret i :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. januar 2002 - 22:47 #4
Et skud i tågen:
Prøv lige at flytte drev bogstavet på dit cdrom drev til f.eks x:. Til tider kan cdromdrevet \"blokere\" for en partition hvis den får samme drevbogstav. Det gøres i Enhedshåndteringen |cdromdrev.
Avatar billede acra.dk Nybegynder
12. oktober 2002 - 17:33 #5
bumbum
Avatar billede acra.dk Nybegynder
12. oktober 2002 - 17:33 #6
hov