Avatar billede angel_of_death Nybegynder
10. januar 2002 - 21:38 Der er 9 kommentarer

Hvad skal jeg sætte mine Instillinger til ???

Hey.. Jeg skulle gerne overclocke min Computer til 700 Mhz og hvad skal jeg sætte mine Jumpers til ???

Jeg har en 600 Mhz Pentium III Coppermine
og et ASUS CUV4X-E Motherboard

!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!
Avatar billede egede Nybegynder
10. januar 2002 - 21:43 #1
Sæt FSB\'en til omkring 120 (gøres i BIOS), men check inden at alle komponenter såsom RAM, PCI-kort, Processor o.lign. kan holde til det.
Avatar billede angel_of_death Nybegynder
10. januar 2002 - 22:51 #2
Hvad så med Multiplieren og Vcore\'n ?
Avatar billede rebus Nybegynder
10. januar 2002 - 22:59 #3
Kan du lave indstillinger via BIOS?
Avatar billede angel_of_death Nybegynder
10. januar 2002 - 23:31 #4
Ja... alt !
Avatar billede rebus Nybegynder
10. januar 2002 - 23:33 #5
Hvorfor vil du så ændre på jumpers?
Avatar billede rebus Nybegynder
10. januar 2002 - 23:34 #6
Prøv at skrive hvad alle dine indstillinger nu? fsb og multi....
Avatar billede angel_of_death Nybegynder
11. januar 2002 - 00:19 #7
Der står ikke noget.... har aldrig brugt det... Processor og Motherboard er helt nye.. får begge dele imorgen !!!
Avatar billede halifax Nybegynder
11. januar 2002 - 00:47 #8
Multiplier på Intel CPU\'er har været låst siden Pentium II 350MHz. De kan ikke låses op som på AMD Duron/T-Bird. Du kan derfor kun OC din PIII ved at øge FSB. 116x6=696. Vær opmærksom på, at PCI (default 33MHz) OG agp (Default 66MHz) øges med samme faktor som FSB, i eksemplet 16%. Disse kan derfor blive ustabile, såfremt de ikke kan indstilles uafhængig af FSB. Nogle bundkort (BIOS) kan gøre det - andre ikke. Fremgangsmåden er oftest at øge FSB i små ryk, indtil pc\'en bliver ustabil. Gå så tilbage til sidst stabile setting.

Avatar billede egede Nybegynder
12. januar 2002 - 21:30 #9
med omkring 120 mente jeg forresten lidt under 120... (brug evt. 116 som halifax foreslog)