Avatar billede supertau Nybegynder
10. januar 2002 - 20:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

windows 2000 server - Printer problem

Efter et strømsvigt er det ikke længere muligt at udskrive på serveren, hverken lokalt fra serveren eller fra arbejdsstationer. Så snart printeren bliver shared begynder der at flyde printjobs i køen, de står der i få sekunder og bliver så slettet, og meget hurtigt bliver eventloggen fyldt op. Jeg har prøvet at slette og genoprette printeren, slette og genoprette lpt1: (hvortil printeren er tilsluttet). Jeg har slettet og geninstalleret fil- og udskriftsdeling, men intet har hjulpet.

tau
Avatar billede goulduck Nybegynder
11. januar 2002 - 07:06 #1
Eventloggen bliver fyldt op .. med hvad?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. januar 2002 - 08:41 #2
Ja, hvad står der i eventloggen???

Har du evt. prøvet at slette spooler biblioteket helt? - der kunne ligge nogle gamle filer der generer systemet.

Jeg arbejder desværre på NT4, og kender ikke W2K serverdelen så godt endnu, men på serveren kan du i printers folder under fil menuen formentlig finde et \"Server Settings\" menpunkt. Herunder sættes spoolerbibliotek m.m. Du kunne evt. prøve at sætte det til en helt anden lokation for at undgå det gamle.
Avatar billede supertau Nybegynder
11. januar 2002 - 10:03 #3
Det viste sig at en \'net use /d lpt1\' på serveren lige var det det skulle til at løse problemet.
Tak for jeres svar.

Tau