Avatar billede qrt_1 Nybegynder
10. januar 2002 - 18:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Indstalation af netkort

Jeg har et problem med at indstallere et netkort
http://www.surecom-net.com/ep-320xr-xr1-xs-xs1.htm
på denne pc\'er.
http://www.compaq.dk/Derhjemme/produktkatalog/classics/5861.asp

Der var et netkort med den pc\'er men det har jeg taget ud, da det er det andet netkort jeg skal have til at virke.
Jeg kan ikke se hvor der skulle være et problem med den nye og windose brokkeser sig heller ikke over kortet, men den kan ikke få forbindelse til mit nætværk.
Avatar billede cool_casper Nybegynder
10. januar 2002 - 18:27 #1
Hvilken OS har du??
Kan du se netkortet under Enhedshåndtering??
Hvilken type nætværk??
Avatar billede qrt_1 Nybegynder
10. januar 2002 - 18:29 #2
Det er på win98
ja
lokalt LAN med forbindelse til nettet
Avatar billede cool_casper Nybegynder
10. januar 2002 - 18:38 #3
Prøv at gå ind under Enhedshåndtering og fjern dit netkort... Og genstart... Når du starter Windows op igen  vil den automatisk instller netkortet igen!
Avatar billede cool_casper Nybegynder
10. januar 2002 - 18:43 #4
instller = installere

Så kan det vlr det virker! Ellers prøv at hente en driver til netkortet: http://www.surecom-net.com/support/download/dl-drvs.htm
Avatar billede zeion Nybegynder
14. januar 2002 - 11:52 #5
hmmmm eller kunne det værer der skulle stå en Ip!!
prøv at tjek de/den anden/andre computer på netværket, og se om de har en ip !! Er det et lille lokal netværk....ellers spørg ip-suporteren !
det kan værer at der har stået en ip på det gamle kort...ip\'en vil så blive fjernet ! nå du piller kortet ud og maskinen...
Eller er det muligt at de er fordi du kører mellen flere styrersystemer....hvis dette er tilfælget så prøv da at installer Netbeui... da det er en univasal protocol !! Men det burde værer muligt at se dig selv....prøv at højreklikke på andrecomputer og søg efter computere.....Tryk bare enter.....hvis den ikke finder noget....prøv da at skrive dit engen computernavn (som du finder under instillinger af netværk) hvis de andre computer har en ip..prøv da at ping der ip !! Dette gørers ved at vælge \" Star/kør \"ping xxx.xxx.xxx.xxx\"
Held og lykke