Avatar billede mrzone Nybegynder
10. januar 2002 - 18:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

flere domæner på exchange!

Jeg har siddet og bokset et par dage med en exchange server jeg fatter mindre end minus af ;)

Jeg har et par domæner som jeg gerne vil have sat exchangen til at håndtere, men hvordan gør jeg ??

\\\\Michael\\ (PS. jeg fører på point) (PPS. 3-1)
Avatar billede curtsen Nybegynder
10. januar 2002 - 18:50 #1
hvad er det for en exchange ??? 5.5 eller 2000

I 2000 kan jeg ikke hjælpe dig men 5.5 skulle det være rimeligt nemt
Avatar billede mrzone Nybegynder
10. januar 2002 - 19:26 #2
Det er sku en lille exchange 2k serber, direkte installeret på en adv. srv...

Men hvad er forskellen på 2k og 5.5 .. eller bør man overvej andre mail servers, jeg tænker på lotus notes f.eks er der nogle problemer med at ramme en notes server gennem inettet, og er notes serveren svær at sætte op (også med hensyn til multi domæner)

\\\\michael\\
Avatar billede curtsen Nybegynder
10. januar 2002 - 19:36 #3
på 2000 bliver jeg dig svar skyldig...
jeg havde en til at køre men gik tilbage på 5.5 da jeg synes 2000 var noget bæ at arbejde med...
Avatar billede blmmer Nybegynder
11. januar 2002 - 09:36 #4
hvis jeg skal være helt ærlig så har jeg ikke nogle problemer med at have flere domainer på en exchange så havd er dit problem ? jeg har lavet en lille ting og det er inde i \"Active Directory Domains and Trusts\" der har jeg til føjet de domainer jeg skal bruge. under \"Alternative UPN suffixes:\".
Avatar billede klix Nybegynder
11. januar 2002 - 11:43 #5
Lige en starter, brug IKKE notes, det er noget l... for at sige det mildt ;-)

Du kan sætte alle dine domain alias op inde på SMTP servicen! Denne styres fra \"Internet Information Manager\" som ligger under \"Administrative Tools\". Videre inde i \"IIM\" expander du noden \"Default SMTP Virtual Server\" og sætter dine Domæner op under \"Domains.

Håber at det kan/vil hjælpe dig

/Klix
Avatar billede mrzone Nybegynder
22. januar 2002 - 18:04 #6
uddybende besvarelser er velkomne og point givende.