Avatar billede webs Nybegynder
25. april 2000 - 02:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

JavaScript? Fordele & Ulemper?

Hejsa..

Jeg ville gerne høre en masse om JavaScript.
Hvad er JavaScript, Hvad kan JavaScript, Hvad er fordele & Ulemper ved JavaScript?

Det må gerne fortælles så en nybegynder kan forstå det...

På Forhånd TAK!
Avatar billede hirtshals Nybegynder
25. april 2000 - 09:59 #1
Hvad kan JavaScript

Jeg har samlet en masse på adressen

http://www.viewsource.dk

Måske det giver en ide om hvad det kan bruges til
Avatar billede pfm Nybegynder
25. april 2000 - 10:21 #2
En super fordel er at JavaScript er super hurtigt...
Ulempen er at det er brugerens egen browser der aktiverer JavaScriptet så kompatibiliteten afhænger af brugerens browser-type og -version! (Og hurtigheden ligeså kombineret med brugerens cpu.)
F.eks. Hvis du tester din web-site med JavaScript på en IE5 er det ikke en garanti for at det virker i IE4... Eller NetScape.
Du er nød til at test-køre din web-site med forskellige browser-typer og -versioner.. It could be hell...
Jeg er dog en JavaScript tilhænger - Jeg kan godt li´ at min web-site er brugervenlig og gi'r brugeren besked om hvad der gik galt når noget går galt....
Jeg bruger JavaScript til at validere forms og lave små søde finesser på links, tabeller, billeder osv.

Her er et par begynder sider om JavaScript du måske kunne få gavn af:
http://rummelplatz.uni-mannheim.de/~skoch/js/tutorial.htm
http://www.stars.com/Authoring/JavaScript/Tutorial/index.html
Avatar billede dar Nybegynder
25. april 2000 - 20:17 #3
pfm>>"En super fordel er at JavaScript er super hurtigt..."???
Javascript er sguda ikke hurtigt...
Avatar billede webs Nybegynder
24. september 2000 - 12:23 #4
lukker