Avatar billede orca Nybegynder
10. januar 2002 - 16:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Upload via VPN

Hej. I øjeblikket når jeg uploader mine sites til min webhost bruger jeg FTP. Men jeg vil gerne lave et upload interface på mit firma admin website. Jeg har en VPN forbindelse til mit webhost, og det må derfor være muligt at kunne uploade mine websites vha et FileSystemObject. Men hvordan gøres det rent praktisk?

Mvh Mark
Avatar billede el_cat Nybegynder
10. januar 2002 - 18:59 #1
Hvis jeg forstår dig rigtig, så vil du have smidt en script i hovedet?? Hvad med at prøve dig frem og så spørg hvis du får problemer, eller sig du vil købe et program der kan gøre således.
Avatar billede orca Nybegynder
10. januar 2002 - 19:15 #2
Næh, jeg kan såmænd godt lave selve scriptet der kopierer filerne osv... Men der opstår problemer når det foregår over VPN, så måske nogen havde erfaring med området og kunne fortælle mig om deres erfaringer, jeg ber bestemt ikke om en løsning.
Avatar billede hazart Nybegynder
10. januar 2002 - 20:39 #3
VPN ---> Virtual Private Network...

Hvis du sidder på en VPN forbindelse, altså en virtuel opkaldsforbindelse til din webhost, modtager du en IP på din webhosts netværk...

Så beder du blot din webhost om at oprette et share i din www mappe, eller et sted derunder. Så du kan uploade til din hjemmeside.

---------------------------------------------
Men er det ikke ret usædvanligt at have en VPN forbindelse til sin webhost ?
---------------------------------------------

Hvis ikke det her er svaret er jeg ikke sikker på at jeg har forstået dit spørgsmål korrekt.
Avatar billede orca Nybegynder
10. januar 2002 - 20:41 #4
Hej, jeg sidder ikke på arbejde nu så jeg kan desværre ikke afprøve det endnu.

Jo, det er nok lidt usædvanligt at have en VPN forbindelse til sin webhost. Men jeg arbejder hos www.webdanmark.com, og da vi har en del sites gør en VPN forbindelse vores arbejde en del lettere.

Mvh Mark
Avatar billede hazart Nybegynder
10. januar 2002 - 20:47 #5
Hvad du skal vide for at logge på din webhosts maskine, og derfra videre ind på dit www share er:

Navnet eller ip-adressen på serveren.
Brugernavn og Password til at logge på VPN.
Brugernavn og Password til at logge på Share.

-----

Det jeg mener med at det er usedvanligt, er at det gør deres netværk meget mere sårbar mod hacking, at de lukker folk ind den vej... og så ennda med lokale ip\'er...

-----

Men oki, jeg ved jo ikke helt hvordan deres netværk er opbygget.